Nad krizo s produktnim vodenjem

Avtor: Matej M. Peternelj | Objava: 08.03.2010

Če vam zaradi hitre rasti podjetja stvari uhajajo iz rok, je morda produktno vodenje prava rešitev. Z njim boste dali podjetju nov zagon in ga ohranili v pravi smeri.



Medtem ko vlada sprejema izhodno strategijo, ki bo gospodarstvo še bolj obremenila, si morate podjetniki pomagati predvsem sami. Ena od učinkovitih poti za izhod iz krize predstavlja produktno vodenje ali produktni menedžment, ki se kot strateški koncept vodenja osredotoča na optimizacijo ali prenovo produktno-tržne strategije. Hkrati je produktno vodenje tudi ena od možnih organizacijskih oblik, primerna za podjetja v rasti, ki preraščajo meje in vzdržnost funkcijske organiziranosti. Z uporabo orodij in sistemov produktnega vodenja lahko svojo poslovno uspešnost poveča tako samostojni podjetnik kot hitro rastoča gazela – ne glede na osnovno dejavnost. Oglejte si nekaj primerov in razlogov za uvajanje produktnega vodenja.
 
Produktno vodenje kot osnova za strateško naravnanost podjetja
 
Produktno vodenje je sistem, ki se v Sloveniji vedno pogosteje omenja in ki ga uporablja vse več podjetij. Kot strokovna disciplina s svojimi orodji omogoča načrtno oblikovanje ponudbe ter skrb za njeno konkurenčnost in donosnost. S produktnim vodenjem podjetje oblikuje produktno-tržno strategijo, ki zajema tudi jasno opredelitev konkurenčne prednosti. Po domače bi lahko rekli, da produktno vodenje podjetju oziroma podjetniku omogoča, da ve, kaj dela in zakaj.
 
Vzemimo povprečnega izdelovalca oken, ki jih je v Sloveniji kar nekaj. Kako lahko tak podjetnik s produktnim vodenjem izboljša svojo uspešnost? Recimo, da danes takšen podjetnik trgu sporoča, da lahko izdela kakršnokoli okno za kakršenkoli objekt. To je sicer hvalevredna sposobnost, ki pa ne omogoča prepoznavanja neke osrednje prednosti ponudbe, hkrati pa drobi čas, ki ga podjetje namenja trženju, saj je težko komunicirati in spremljati »vse« stranke na trgu. Hkrati podjetju ne omogoča, da bi postalo specialist za določene segmente in probleme strank, kar je v današnji zasičenosti s ponudbo in pomanjkanju zaupanja na trgu zelo pomembno.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *