Nagrajevanje prodajalcev

Avtor: Erika Širca | Objava: 07.08.2006

Trend je, da večina podjetij vse manj plačuje zaposlene v prodaji s stalno plačo in prehaja na variabilno nagrajevanje. Toda kako oblikovati variabilni del in kako vzpostaviti sistem nagrajevanja v okviru kulture podjetja nasploh?



Kakršenkoli sistem nagrajevanja imamo vpeljan, vedno se najde kdo, ki mu ni všeč in je mnenja, da bi bil lahko boljši, pravičnejši ...  

Vsi vemo, da je odločitev glede sistema nagrajevanja izrednega pomena. V podjetju pomaga vzpostaviti kulturo z nagrajevanjem tistih dejavnosti, obnašanja in vrednot, ki so za podjetnika ključnega pomena.  

Vpeljevanje sistema nagrajevanja v prodajo pa je še toliko večji izziv, saj se večini zdi, da je prodaja premalo oprijemljiva vsebina, zato naj je analitično ne bi mogli meriti. Ravno zato je bila v marsikaterem podjetju prodaja velikokrat prepuščena sami sebi. Na eni strani je vodstvo določilo načrt, ki je bil iz leta v leto zahtevnejši, na drugi strani pa so poslali v »boj« vojsko prodajalcev in preostalo je le še upanje na uresničenje ciljev konec obračunskega leta.  

Podjetja se ciljem skušajo približati na različne načine, med drugim z različnimi načini nagrajevanja svojih prodajalcev.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *