Naj se poročim z novinarko?

Avtor: Damjana Pondelek | Objava: 04.08.2010



Žena našega tekmeca je novinarka. V našem primeru to žal pomeni, da je tekmec v privilegiranem položaju, saj lokalni časopis kar naprej objavlja prispevke, ki jih napišejo v uredništvu in so slavospev našemu tekmecu. To so v bistvu oglasna sporočila v malem, čeprav ni to nikjer označeno. Gospod se nato hvali v družbi, da zna z mediji in da še v življenju ni plačal za oglas. Saj mu tudi ni treba, če pa mu brezplačno reklamo delajo v uredništvu njegove žene! Ne razumite me napačno, človeku nismo zavistni, a pravila igre bi morala biti enaka za vse.
 
Spoštovani podjetnik, opozorili ste na anomalijo, ki je v slovenskem prostoru kar pogosta. Pa pri tem ne mislim na izkoriščanje sorodstvenih vezi za takšne ali drugačne privilegije v poslovnem svetu – čeprav je tudi to širši družbeni problem. V mislih imam prepletanje in združevanje novinarskih in oglasnih sporočil znotraj domnevno »novinarskega prispevka«, ki to ni. Ne glede na to, ali je takšno besedilo plačano ali ne, gre za nedopustno kršitev.  Oglaševalski kodeks jasno določa, da mora biti oglaševanje prepoznavno že na prvi pogled in jasno ločeno od novinarskih prispevkov. Tudi novinarski kodeks določa, da prepletanje in združevanje oglasnih in novinarskih sporočil ni dopustno. Oglasna sporočila, plačane objave in oglasi morajo biti razpoznavno in nedvoumno ločeni od novinarskih besedil. Če bi utegnil obstajati kakršenkoli dvom, mora biti nedvoumno označeno, da gre za oglas. Hibridi med oglaševalskimi in novinarskimi vsebinami so nedopustni. Kodeks nadalje določa, da mora novinar, ki je vpleten v dogodke, o katerih poroča, to razkriti oziroma se kot novinar izločiti. Skratka, ni dopustno, da novinarka poroča o moževi poslovni dejavnosti, sploh pa ne na način prikritega oglaševanja. Nadalje novinarski kodeks določa, da se mora novinar izogibati situacijam, ki bi lahko privedle do konflikta interesov, dejanskega ali navideznega, s katerim bi lahko kompromitiral svoje dobro ime oziroma novinarsko skupnost. Primer, ki ga opisujete, je nedvomno primer konflikta interesov par excellence. Utrjuje me v prepričanju, da se lahko oglaševalski elementi znotraj »novinarskih besedil« v tem družbenem prostoru neovirano bohotijo prav zaradi množice posameznikov, ki brez potrebne izobrazbe, izkušenj in etične drže vstopajo v novinarstvo, znotraj katerega se gredo kvazi »oglaševalce« in kvazi »tiskovne predstavnike« zdaj za enega, zdaj za drugega nosilca denarnice ali sorodstvene vezi.
 
Svetujem vam, da skupaj s konkretnim prispevkom podate prijavo na novinarsko častno razsodišče zaradi kršitve 12., 13., 14. in 15. člena novinarskega kodeksa. Novinarsko častno razsodišče skrbi za to, da novinarji in avtorji novinarskih prispevkov spoštujejo etična in profesionalna pravila. Če boste pri uveljavljanju svojih pravic in zaščiti poslovnega interesa v medijskem prostoru potrebovali pomoč, se oglasite.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *