Najem zunanjega sodelavca

Avtor: Manca Kraševec | Objava: 09.09.2013

V množici slovenskih podjetij je sodelovanje z zunanjimi strokovnjaki na nekaterih področjih že kar stalna praksa. Zakaj tudi ne?


Podjetja, zlasti manjša (mikro in majhna), z lastnim kadrom preprosto ne morejo biti najboljša na vseh področjih svojega delovanja. Časi zahtevajo najboljše ideje, najboljše izdelke ali storitve, najboljšo prodajo itd., toda kdo bo v podjetju z majhnim številom zaposlenih poskrbel za administracijo, računovodstvo, komunikacijo z javnostmi (organizacija novinarske konference, oblikovanje spletne strani, skrb za družabne medije idr.) ali druga področja, ki se na prvi pogled za sam izdelek oziroma storitev ne zdijo tako bistvena, v resnici pa so vendarle izjemnega pomena za uspešno delovanje podjetja.


Brez dvoma drži, da je pomoč od zunaj več kot dobrodošla. S tem podjetje dobi kakovostno, učinkovito in strokovno storitev, opravljeno v krajšem času, kot če bi isto delo opravljali zaposleni, zniža stroške delovanja in si pridobi fleksibilnost, s katero se lahko okretneje prilagaja spremembam na trgu - vse, kar je dandanes izjemnega pomena za ohranjanje konkurenčnosti.


Kaj outsourcing sploh je


Beseda outsourcing je zložena iz treh angleških besed: outside resource using, kar v dobesednem prevodu pomeni uporabo zunanjih virov. Pri outsourcingu gre torej za zunanje izvajanje dejavnosti oziroma za najem zunanjega izvajalca ali sodelavca. Lahko gre za kratko- ali dolgoročno sodelovanje, delo pa lahko poteka na sedežu podjetja ali drugje. Najem zunanjega izvajalca je možen doma (onshore) ali v tujini (offshore), omejitev, na katerih področjih je tovrstno sodelovanje mogoče, pa praktično ni - vse je odvisno od potreb podjetja, ki išče zunanjo pomoč, in od podjetij ali posameznikov (samostojnih podjetnikov), ki na trgu ponujajo svoje storitve.



Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"