Najprej ugled, šele potem dobiček

Avtor: Nives Pahor | Objava: 06.04.2010

82-letni Shintaro Tsuji, ki je ustvaril blagovno znamko Hello Kitty, še danes dela v svojem podjetju šest dni na teden in velja za enega najuspešnejših japonskih podjetnikov.


Shintaro Tsuji: »Naš posel je širiti dobrodelnost in zadovoljstvo med ljudmi.« (Foto: Getty Images)

Iz države vzhajajočega sonca, ki je svetu prinesla blagovne znamke, kakršni sta Sony in Toyota, prihaja še eno ime, ki osvaja svet. To je simpatična bela muca s pentljo v laseh, brez ust, imenovana Hello Kitty. Njena podoba, ki je v 35-ih letih preplavila svet, krasi čez 50 tisoč izdelkov v 60 državah sveta, odgovorna pa je tudi za več kot polovico od milijarde dolarjev letnega prometa podjetja Sanrio. Hello Kitty je danes ena najmočnejših in najdonosnejših blagovnih znamk na svetu, ki letos praznuje že svoj 35. rojstni dan. Predstavljala naj bi nekaj, kar je na Japonskem poznano kot »kawaii« oziroma kultura srčkanega, simpatičnega.
 
Njen oče in ustanovitelj podjetja Sanrio je živahen 82-letni Shintaro Tsuji, ki velja za enega najuspešnejših japonskih podjetnikov. Tsuji še vedno zelo uživa v svojem poslu, rad pa tudi piše pravljice in producira filme. Leta 1978 je za svoj dokumentarni film o sirotah vietnamske vojne prejel nagrado ameriške filmske akademije.
 
Otroška leta so ga zaznamovala
 
Shintaro Tsuji se je rodil leta 1928 v dobro stoječi japonski družini, ki je upravljala restavracije in gostišča. Kot otrok je obiskoval krščanski vrtec in šolo, kamor so hodili v glavnem otroci premožnih priseljencev. Tu je prvič v življenju doživel praznovanje rojstnega dne. Japonci namreč niso imeli navade praznovati rojstva, zato je bil še toliko bolj ganjen nad dogodkom. Tu je tudi prvič doživel to, da so učitelji učence na šoli spodbujali k temu, da so pomagali ljudem, ki so živeli v pomanjkanju, tako da so razdeljevali hrano in stara oblačila lokalnim beračem. Kot je pozneje povedal, sta bila ta dva dogodka zanj pravi šok, ki ga je očitno zaznamoval za vse življenje in pustil sledi tudi v njegovem poslu. Še danes namreč trdi, da so dobri medčloveški odnosi v podjetju pomembnejši od ustvarjanja dobička.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *