Najprej vrednote, nato model

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 07.11.2006

Mala podjetja si težko takoj privoščijo uvesti formalni model poslovne odličnosti, lahko pa med zaposlenimi zgradijo sistem vrednot podjetja, usmerjen k odličnosti. Kakšne so izkušnje podjetnikov?


Andrej Kuščer: »Ne morem reči, da bo podjetje zaradi spoštovanja načel odličnosti čez eno leto imelo več dobička, zanesljivo pa se bo povečalo zadovoljstvo zaposlenih (postali bodo odgovornejši in ustvarjalnejši) in kupcev. Vse to pa daje dolgoročne rezultate.«

V prejšnji številki smo obširneje pisali o uvajanju poslovne odličnosti v slovenska podjetja in predstavili model odličnosti EFQM (Evropske fundacije za kakovost managementa). Tokrat bomo pogledali, kako poslovne modele oziroma napotke glede odličnosti ocenjujejo podjetniki, ki so jih med prvimi v Sloveniji vpeljali v podjetje.  

Največja vrednost je zunanja ocena 

Pred osmimi leti je podjetje Hermes Softlab kot prvo prejelo priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost v kategoriji malih in srednje velikih podjetij. Podjetje, katerega ustanovitelji so bili tudi naši podjetniki leta, je bilo nato tudi finalist evropske nagrade za poslovno odličnost. Mimogrede, takrat je imelo podjetje … zaposlenih.  
 
Ljudje, ki so sodelovali pri uvajanju poslovne odličnosti v podjetje Hermes SoftLab, še vedno verjamejo v pozitivne lastnosti tega modela. Soustanovitelj Hermes SoftLaba Andrej Kuščer pravi, da je poslovna odličnost vsekakor nekaj, o čemer mora razmišljati vsako podjetje. Ko se danes ozre nazaj, vidi v uvedbi modela odličnosti dve pomembni pozitivni lastnosti. Prva je ocena zunanjih ocenjevalcev. Po tem modelu se namreč podjetje najprej samo oceni, nato pa ga ocenijo še zunanji ocenjevalci. Kuščer trdi, da ga je presenetilo, kako dobro so ocenjevalci ocenili podjetje. Medtem ko vodilni v podjetju mislijo, da samo oni poznajo podjetje, jih ocena zunanjih ocenjevalcev strezni. Nevtralna ocena včasih pomeni šok, vodstva jo včasih podcenjujejo in vanjo ne verjamejo, vendar je šele ta ocena verodostojna in prikazuje resnično sliko podjetja. »Če podjetje pripelje nevtralne ocenjevalce, je že opravilo četrtino naloge,« trdi Kuščer.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *