Nastaja klub podjetnikov Slovenije

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 08.09.2008

Če menite, da bi bilo potrebno okolje narediti bolj prijazno podjetnikom, se pridružite nastajajočemu Klubu podjetnikov Slovenije.


Rudi Bric: "Podjetniki potrebujemo pravi klub, ki bo vplival navzven na svoje okolje, hkrati pa bi moral biti tudi sam okolje, v katerem bodo podjetniki ustvarjali razmere za medsebojno sodelovanje."

Na obrtnem sejmu v Celju bo ključni podjetniški dogodek srečanje podjetnikov. Na njem bodo podjetniki in drugi udeleženci razpravljali o tem, kakšno je podjetniško okolje pri nas in kakšno sploh želimo imeti. Dogodek organizirata revija Podjetnik in Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije.
 
Po razpravi bomo predstavili tudi pobudo za ustanovitev Kluba podjetnikov Slovenije. Vodja iniciativnega odbora kluba je Rudi Bric, znani podjetnik, med drugim naš podjetnik leta 1993. 

Zakaj podjetniki potrebujete tak klub?
Podjetniki potrebujemo pravi klub, ki bo vplival navzven na svoje okolje, hkrati pa bi moral biti tudi sam okolje, v katerem bodo podjetniki ustvarjali razmere za medsebojno sodelovanje. Analogija je reka, v kateri plavaš. Če plavaš v smeri toka, prideš na cilj hitreje, če plavaš proti toku, pa stojiš na mestu ali te celo odnaša. Če je okolje za podjetnika ugodno, ga poganja, sicer ga zaustavlja. Mislim, da so podjetniki taki, da kljub vsem težavam, ki jih imajo s svojim delom, poskušajo vplivati na svoje okolje, torej na tok, v katerem plavajo.
 
Takih poskusov je bilo že nekaj. Združenje podjetnikov Slovenije, na primer, je zamrlo.
Ta klub ne želi biti konkurenca nobenemu obstoječemu klubu ali združenju. Vanj bomo poskušali privabiti predvsem tiste ustvarjalne in uveljavljene podjetnike, ki proizvajajo izdelke in storitve in jih izvažajo. To ne bo klub mladih podjetnikov, ampak tistih, ki bodo v njem delali nove posle in bodo še uspešnejši.  
 
Kljub temu pa ne bo zaprt krog samo za izbrance.
Ne, to ne bo klub, kjer bi se člani sestajali v dragih gostilnah. V njem vidim predvsem proizvajalce, ki nekaj ustvarjajo, ne pa »znajdnikov«, ki se znajdejo in koga prinesejo okoli.  

Kateri problemi so ta trenutek tisti, na katere bi klub najprej opozarjal?
Eden največjih je usmeritev razvojnih sredstev, ki niso velika, v razvoj. Zdaj jih vlagamo v nekaj, kar narobe imenujemo razvoj. Razvoj ni zamenjava starega stroja z novim, ampak proizvodnja novega izdelka, ki je inovativen in se ga lahko prodaja na svetovnem trgu.  

Generalni problem Slovenije je, da smo vsi v storitvenih dejavnostih, manjka pa nam proizvodnje končnih izdelkov. Imamo sicer nekaj presenetljivih dosežkov, sam jih ocenjujem z vidika dodane vrednosti in izvoza. To je slišati socialistično, vendar se vse kapitalistične države močno trudijo, da bi čim več izvažale. Tudi Kitajska je obogatela samo z izvozom, ne s prodajo na notranjem trgu. Če bi Kitajci prodajali samo zase, bi bili še zdaj tam, kjer so bili. Šele zdaj, ko so razvili gospodarstvo, se bo razvil notranji trg. Zato pravim: če imaš svoj izdelek, si ti globalizator, če ga nimaš, si žrtev globalizacije. Globalizacijo bomo lahko izkoristili samo, če bomo imeli končne izdelke.  

Klub bi moral ocenjevati določene stvari, ki se dogajajo v okolju, in nanje opozarjati. Vsaka prosvetljena vlada si želi preverjati svoje odločitve skozi neformalen posvet. Pri nas pa se navadno te stvari ne počno, vsaj ne v gospodarstvu. V okolju je treba ustvariti atmosfero, v kateri bodo cenjeni dosežki, ne pa kupčkanje z delnicami in deleži velikih podjetij kot zdaj. To bi moralo biti poslanstvo kluba podjetnikov.   

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *