Ne prodaj podjetja, če te delo veseli

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 07.11.2006

Naš najuspešnejši medmrežni podjetnik Aljoša Domijan s spletno trgovino enaA.com vzbuja zavidanje evropskih trgovcev. A pravi: »Danes bi me bilo strah ustanoviti podjetje.« Zakaj?


Aljoša Domijan: »Znanci, ki so prodali svoja podjetja, zdaj nikakor niso zadovoljni. Kar naenkrat so ugotovili, da je denar breme. Če ga imaš, ga moraš vlagati, spet moraš začeti nekaj delati, saj si spet na začetku.«

Čim večje sanje sanjaš, tem večji uspeh lahko pričakuješ, pravi eno od pravil v podjetništvu in življenju nasploh. Aljoša Domijan, solastnik in prokurist podjetja Gambit trade, je pred leti, v času pred polomom delnic spletnih podjetij, neomajno verjel v medmrežje. Še danes odkrito priznava, da so bila njegova pričakovanja nekoliko utopična. »Nismo delali resnih poslovnih načrtov, samo zdelo se nam je, da iz tega nekaj bo,« pravi o takratni vnemi. Zadnjih nekaj let je pričakovanja umiril, bolj spremlja razmere na trgu in poskuša delati čim bolj uresničljive poslovne načrte.  

Kljub vsemu lahko zapišemo, da Aljoša Domijan brez takratne velikopoteznosti ne bi dosegel tega, kar je. Danes ga lahko brez velikega tveganja predstavljamo kot najuspešnejšega medmrežnega podjetnika v Sloveniji. Njegov Gambit trade je lani prek svoje spletne trgovine enaA.com prodal za okrog sedem milijonov evrov izdelkov. V spletni prodaji ima pri nas petdesetodstotni tržni delež. Številke postanejo še zanimivejše, če jih primerjamo s tujimi spletnimi trgovci. »Septembra sem bil na sestanku v Milanu, kjer smo s partnerji ugotovili, da takega podjetja nimajo v vsej Italiji, če upoštevamo velikost trga. Tam si zelo uspešen spletni trgovec, če letno prodaš za deset milijonov evrov, zavedati pa se tudi moramo, da ima Italija tridesetkrat več ljudi kot Slovenija,« trdi Domijan.  

Slovenija je nasploh zanimiv trg za spletna podjetja. Slovenci smo vse več na spletu, še sploh pa mlade generacije. Po njegovih besedah mladi ne uporabljajo več spleta, ampak na njem živijo. Gre za kulturno spremembo, ki jo starejši od trideset let težko razumejo. Posledica drugačnih navad je hitra rast prodaje prek spleta - danes obsega spletna prodaja manj kot odstotek slovenske prodaje nasploh, že v nekaj letih pa naj bi delež narasel na pet odstotkov. Hitro rastoči trg je glasba, ki gre hitro v ušesa vsakega podjetnika.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *