|
|
||
Ne sodelujte, če projekt ni del poslovne strategijeVisokotehnološko podjetje Cosylab se je za sodelovanje v 6. okvirnem programu odločilo kmalu po ustanovitvi leta 2001.
Pri Cosylabu so v 6. okvirnem evropskem programu videli enega od mehanizmov za pridobivanje nepovratnih sredstev oziroma delno financiranje razvoja in raziskav. Ko so leta 2003 prvič dobili priložnost sodelovati kot partnerji v 6. okvirnem programu, so imeli veliko srečo, saj so dobili zelo dobrega glavnega koordinatorja iz Avstrije, tako da so se o evropskih projektih lahko veliko naučili. Kljub vsemu so naredili dve veliki začetniški napaki:
a) projekta so se lotili zaradi denarja, ne pa zaradi projekta, b) kot novinci so postali vodja enega od delovnih paketov projekta. Naredili so ravno to, čemur se je treba izogniti. Kaj so se iz tega naučili? Klemen Žagar, vodja projekta v podjetju Cosylab, nam je iz svojih izkušenj pri projektu dal nekaj nasvetov za začetnike: 1. Evropskih projektov ne prijavljajte samo zato, da bi dobili denar. Sami smo sicer naredili napako. Projekta smo se lotili predvsem zato, ker smo želeli dodatno zaslužiti. Bili smo brez kakršnekoli poslovne strategije, kar pomeni, da takih raziskav ne bi delali, če ne bi dobili tega projekta. Zavedati se morate, da mora velik del sredstev prispevati podjetje, kar pa ni tako malo denarja za malo podjetje, če govorimo o evropskem nivoju. Prav zato je priporočljivo, da sodelujete pri nečem, kar je že del poslovne strategije vašega podjetja. Samo če resno pristopate k delu, lahko napišete tak predlog projekta, ki bo prepričal tudi ocenjevalce. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|