Neizprosna kakovost in družbena odgovornost

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 05.04.2007

To sta vodili direktorja podjetja SIBO G. Boštjana Šifrarja, ki izhaja iz družine s stoletno podjetniško tradicijo. V podjetju je to čutiti v vseh pogledih ...


Boštjan Šifrar: »Podjetnik ima veliko odgovornost ponuditi okolju, kjer dela, vizijo, varnost in kakovost delovnih mest.«

V podjetništvu se dogajajo zanimive stvari. Po statističnih podatkih preživi menjavo generacij v družinskem podjetju samo tretjina podjetij. Družinska podjetja največkrat propadejo zaradi slabe priprave, saj ustanovitelj predolgo drži vajeti v svojih rokah, ali zaradi siljenja naslednika, naj prevzame vodenje podjetja, čeprav ga to ne zanima. Včasih se zgodi tudi nasprotno, da šele menjava generacije podjetju prinese pravi zagon.  

Škofjeloško podjetje SIBO G. je pred natančno štiridesetimi leti ustanovil oče zdajšnjega direktorja Boštjana Šifrarja. Desetletja se je z nekaj delavci trudil na slovenskem trgu z brizganjem umetnih snovi in orodjarstvom. Leta 1993 je vodenje podjetja prevzel sin in prvih deset let vsako leto povečal prihodke v povprečju za pol milijona evrov, zadnja leta pa že za milijon evrov. Tudi za letos imajo velike načrte. Januarja so kupili 10.800 kvadratnih metrov veliko proizvodno halo. Zaposlili bodo 50 novih delavcev, tako da jih bo konec leta že 175. Ustvarili naj bi za 20 milijonov evrov prihodkov.  

22 strojev in trije delavci
 

Kaj je vplivalo na zagon oziroma preskok za vsaj nekaj stopnic? Boštjan Šifrar pojasnjuje, da se je prvi dve leti bojeval na domačem trgu in ugotovil, da tako ne more uresničiti vizije, ki si jo je postavil. »Potem sem poiskal morebitne kupce v tujini, jih obiskal in jim razložil, da jim lahko dostavimo enako kakovostne izdelke po enakih ali boljših pogojih kot njihovi dobavitelji. Ker se ponavadi nihče ne brani drugega ali tretjega dobavitelja, sem v teh letih dobil 76 kupcev v 29 državah.« Preskok se je torej začel z odločitvijo in prvim korakom, seveda je temu sledila velika notranja preureditev podjetja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *