Nekdo mi govorice šepeta …

Avtor: Andrej Pompe | Objava: 14.03.2008

Kako lahko na veličasten, a stroškovno sprejemljiv način prodajamo podjetje, izdelek, tržno znamko?


Virusni marketing je na prvi pogled enostaven koncept – beseda da besedo in vesti začnejo krožiti ... Vendar pa za delujoč virusni marketing potrebujete zgodbo, ki si jo bodo ljudje pripovedovali. Kar pa ni mačji kašelj! (iStockPhoto)

To vprašanje si znova in znova zastavljajo šefi velikih in manjših podjetij. Tipičen odgovor tržnikov pa je vedno isti: »Poiščimo na trgu zglede najboljšega trženja in jih kopirajmo!«  
 
Kaj prinese kopiranje? Prvič, ne bomo videti nič posebnega, nič opaznega, nič o čemer bi bilo vredno izgubljati besede. Drugič, porabili bomo preveč časa in denarja. Sicer pa se proces posnemanja dobrih praks dogaja nekako takole: prebiramo članke, se pogovarjamo s kolegi, predavatelji, svetovalci, spremljamo trženje uspešnih podjetij.  

Na koncu ponavadi ugotovimo, da vsi uspešni veliko vlagajo v trženje, da delajo raziskave, da komunikacijske rešitve preizkušajo v fokusnih skupinah, preračunajo GRP-je (Gross Rating Point = odstotek ciljne publike, ki jo dosežemo z oglasom, pomnožen s številom objav oglasa), izbirajo najboljše produkcijske hiše in najemajo najdražje kreativce. No, o mnogih uspešnih tržnikih in tržniških prijemih so napisane knjige. Kupujemo jih in skušamo kopirati določene rešitve. Je pa nekaj, kar je vsem tem skupno – zelo redko uporabljajo novo močno tržnokomunikacijsko orožje: buzz (angl. brnenje, brenčanje) marketing ali trženje s sprožanjem govoric.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *