Neobičajno, noro, uspešno

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.02.2004

Petru van Stolku je uspelo na videz nemogoče – v manj kot desetih letih je ustvaril kultno pijačo za mlade in dokazal, da je lahko tudi mali podjetnik uspešen na trgu, ki ga obvladujejo multinacionalke.



Trg brezalkoholnih pijač je danes eden najbolj nasičenih trgov, ki ga skoraj v celoti obvladujejo multinacionalke s svojimi znamkami Coca-Cola, Fanta, Pepsi-Cola in druge. Na prvi pogled mali podjetnik na tem trgu nima možnosti za uspeh. Že priti na police velikih trgovskih središč je skoraj nemogoče. In če te ni tam, potem te sploh ni. Toda v praksi se dogaja tudi to. Morda najbolj znani podjetnik, ki je iz nič v kratkem času eksplodiral na tem trgu, je Peter van Stolk, lastnik podjetja Jones Soda. Na trgu, ki je podprt z bajno visokimi oglaševalskimi proračuni, je uspel z izredno inovativnimi, neobičajnimi in učinkovitimi promocijskimi akcijami. Po uspehu v Ameriki, kjer letno proda za 30 milijonov dolarjev osvežilnih pijač, je začel osvajati britanski trg.

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Peter van Stolk se je sprva ukvarjal z distribucijo osvežilnih pijač v zahodni Kanadi. Po manj kot desetih letih delovanja je sredi devetdesetih let že slovel po tem, da je izbiral sprva manj znane znamke, ki so nato postale uspešnice. Z izkušnjami pridobljenimi z distribucijo se je leta 1995 odločil za strateško spremembo – ustvaril je prvi dve lastni znamki WAZU Natural Spring water in Jones Soda ter ju v naslednjih letih obogatil z novimi okusi in z energijskim napitkom WhoopAss.

Skrivnost van Stolkovega uspeha 

Van Stolk je vedel, da je samo nova pijača premalo za tržni uspeh. Zato je izbral neobičajno embalažo, jo opremil na izviren način in poskrbel, da je že po videzu izstopala med podobnimi izdelki. Zunanjo podobo je nato podkrepil s tistim, kar je najbolj obvladal – z distribucijo. Izbral je nove prodajne kanale, ki se velikim družbam niso zdeli zanimivi. Hladilnike s svojim pijačami je namestil v salone za tetoviranje, prodajalne z opremo za deskarje, rolkarje in deskarje na snegu, v prodajalne z glasbenimi izdelki in modne butike. Šele ko je izdelek postal znan med kupci, ga je začel ponujati malim trgovcem. Končno je sledil tudi prodor v velike trgovske verige, kot so Starbucks, Barnes & Noble in Safeway.

Uspeh podjetja Jones Soda je izvrsten dokaz, da je lahko tudi mali podjetnik uspešen na navidez nasičenem trgu, ki ga obvladujejo multinacionalke. Znal se je vživeti v življenje mlade generacije in jo pridobiti na svojo stran. Njegova marketinška strategija temelji na neposrednem stiku s kupci, pogovorih in prodajnih akcijah na cesti, podpori adrenalinskih športnikov, kot so »umetniki« na kolesih BMX in padalci. Za svoje pijače izbira neobičajna in drzna imena. Sploh nekaj posebnega so fotografije na etiketah, ki se nenehno spreminjajo, tako da se splača kupiti steklenico že zaradi nove etikete.
Veste, kje dobijo fotografije za etikete? Pošljejo jih obiskovalci spletne strani www.jonessoda.com. Petru van Stolku je uspelo na videz nemogoče – v manj kot desetih letih je ustvaril kultno pijačo za mlade. Van Stolka boste lahko čez dober mesec tudi osebno spoznali na Slovenskem oglaševalskem festivalu, kjer bo predaval o vplivu čustev na trženje.
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *