|
|
||
Nike – znamka iz sanjPrvemu zaposlenemu v podjetju se je sanjalo o grški boginji zmage Nike - in res je pod tem imenom študentsko podjetje zraslo v multinacionalko, povezano s športom in zvezdniki po vsem svetu.
Za velika svetovna podjetja včasih pozabimo, da so bila nekoč mala, da so zrasla iz nič in da se je vsa zgodba začela v glavi enega človeka – podjetnika - ali kvečjemu v ozkem krogu nekaj posameznikov. V resnici se je večina današnjih nadnacionalk rodila v garažah, študentskih sobah in majhnih delavnicah. To velja tudi za vodilnega proizvajalca športne opreme na svetu, Nike, ki danes zaposluje 26 tisoč ljudi in ustvarja približno 14 milijard dolarjev prihodkov letno.
Še ena študentska zgodba Nike sta pred pol stoletja spravila na svet dva človeka: Bill Bowerman in Phil Knight. Spoznala sta se na univerzi Oregon, kjer je bil prvi legendarni trener in začetnik jogginga v Ameriki, drugi pa študent in tekač na srednje dolge proge. V tistem času so na ameriškem trgu še prevladovali nemški proizvajalci športne obutve. Phil Knight je v okviru študija raziskoval, ali bi poceni japonski proizvajalci copat lahko ogrozili prevladujoči položaj nemških. Po koncu raziskave se je odločil: uvažal bo poceni, a kakovostne športne copate z Japonske. S trenerjem Bowermanom sta januarja 1964 prispevala vsak po 500 dolarjev in ustanovila podjetje Blue Ribbon Sports. V prvi pošiljki z Japonske je bilo 200 parov copat znamke Onitsuka Tiger in prvo leto poslovanja sta končala z 8 tisoč dolarji prihodka.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|