Nov trg, nov izziv

Avtor: Tatjana Medic | Objava: 04.08.2009

Prodiranje na nov trg zahteva temeljito pripravo, od analize trga do preveritve lastnih izdelkov in iskanja krajevnega partnerja.


(i-StockPhoto)

Zakaj iskati nove priložnosti na mednarodnih trgih? Podjetja se praviloma ozirajo za novimi poslovnimi možnostmi, kadar potrebujejo dodatno prodajo, dodatne vire ali kadar želijo razpršiti tveganje, ki ga daje odvisnost od enega trga ali celo od enega kupca. Poučen primer prihaja iz podjetja, ki izdeluje svedre za gradbeno opremo, pred leti pa mu je zaradi recesije v gradbeni industriji upadla prodaja. Podjetnik ni videl veliko upanja, da bi si opomogli na domačem trgu, zato je začel raziskovati možnosti na tujih. Med raziskavo je odkril, da gradbeništvo cveti v nekaterih tujih državah, vključno z Brazilijo, Mehiko in Kolumbijo. Čeprav nihče od zaposlenih ni imel izkušenj z mednarodno prodajo, je podjetje kmalu začelo prodajati svedre prek distributerjev v Latinski Ameriki. Dobra izkušnja, v katero ga je pravzaprav prisilila recesija, je pozneje botrovala k intenzivnemu odpiranju novih trgov. Po nekaj letih je podjetje podpisalo pogodbo še za prodajo na Kitajskem in v Vietnamu. Danes ustvari na tujih trgih že pomemben del prihodkov.
 
Analiza in izbira trgov
 
Preden se podjetje odloči za mednarodno poslovanje, mora postaviti jasne cilje na novih trgih, pričakovanja in strategijo oziroma pot, po kateri bo doseglo svoje cilje. Navadno je naslednji korak izbira in analiza nekaj trgov, na katere želi vstopiti. Pri analizi je koristno proučiti demografske značilnosti (na primer število prebivalcev, starost prebivalcev) in ekonomske značilnosti (cena delovne sile, možnosti za poslovanje, viri, zakonodaja, ekonomska in politična stabilnost …).

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *