Nova (električna) mobilnost

Avtor: Vito Komac | Objava: 10.01.2012

Električna mobilnost je tu in ponuja veliko priložnosti za podjetništvo, verjetno več, kot jih je pred leti ponudila mobilna telefonija.


V zadnjem letu je bilo po svetu prodanih okrog 15.000 električnih avtov in 30 milijonov električnih koles in skuterjev.

Podjetniki lahko najdejo priložnosti v izgradnji energetsko samooskrbnih hiš, gradnji infrastrukture za e-vozila, gradnji napajalnih sistemov, vzdrževanju vozil, recikliranju elektronskih odpadkov … Smo torej na pragu nove tehnološke revolucije. Stvari, za katere so vedeli le entuziasti in jih razvijali 'posvečenci', se bodo kaj hitro udejanjile. Svet se bo spremenil in poti nazaj ne bo. Kaj botruje takšni viziji do leta 2050?
a.    omejenost in (nekoč) končnost zalog fosilnih goriv ter nujnost prehoda na nove nizkoogljične ali rabi obnovljivih virov energije namenjene tehnologije,
b.    silna rast prebivalstva in njegovih potreb, zlasti v razvijajočih se deželah, kjer si po vzoru Zahoda prebivalstvo želi potratnih potrošnih dobrin,
c.    razvoj dežel tretjega sveta (Kitajska bo v petih letih dosegla enako število avtomobilov na cestah kakor ZDA – 200 milijonov, kar bo močno povečalo porabo fosilnih goriv, pa ambiciozna Indija, malce zaspana Indonezija …). A avtomobili kot najbolj očitni porabniki v resnici porabijo le četrtino vseh fosilnih goriv na planetu. Silna gospodarska rast v Aziji bo tista, ki bo močno povečevala potrošnjo energije v drugih skupinah,
d.    podnebne spremembe resno ogrožajo planet, človeštvo in vse življenje na njem, zato moramo zmanjšati ogljični odtis. 
 
Zdi se, da bi električna mobilnost lahko imela pomembno vlogo pri zmanjševanju vplivov na okolje. Resnici na ljubo je bilo v zadnjem letu v svetu prodanih okoli 15.000 električnih avtov, a kar 30 milijonov električnih koles in skuterjev, večinoma v Aziji. Električni avtomobili sedanjosti imajo kljub naprednosti podedovane še številne tehnične omejitve, zaradi katerih so za kupce manj privlačni:
-   relativno majhen doseg,
-   primernejši so predvsem za urbano uporabo,
-   zmanjšanje udobja v primerjavi s klasičnimi vozili,
-   nedokazljiva življenjska doba vozil, zlasti akumulatorskih baterij,
-   neznana vrednost vozila ob prodaji čez nekaj let,še vedno previsoka cena v primerjavi z vozili z emisijami pod 100 gramov CO2.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *