Novinarska konferenca, novinarjev pa ni

Avtor: Damjana Pondelek | Objava: 09.01.2012



Kako naj organiziramo novinarsko konferenco, na kateri želimo predstaviti svoj novi izdelek, da se ga bodo novinarji udeležili in o njem poročali? Po izkušnjah mojih kolegov podjetnikov pride na dogodke manj znanih in manjših podjetij zelo malo novinarjev.
 
Spoštovani, podobno kot z vašimi izdelki tekmujete na trgu, novinarska konferenca tekmuje na trgu medijskih dogodkov. Vaše povabilo medijem tekmuje z več sto podobnimi vabili podjetij, ki jih bodo tistega dne prejele medijske hiše. Še več, vaša predstavitev izdelka tekmuje z nepredstavljivo množico poslovnih, kulturnih, športnih in vseh drugih dogodkov, ki v upanju na pozitivno medijsko publiciteto v določenem trenutku iščejo pot do medijev. Le redkim uspe. Ne po srečnem naključju. Dobre medijske objave so rezultat jasnega zavedanja v podjetju, da novinarska konferenca ni nekaj, kar skličemo, ko želi vodstvo kaj predstaviti ali povedati, pač pa kamenček v mozaiku siceršnjih komunikacijskih aktivnosti podjetja; novinarska konferenca je projekt, ki terja precej znanja in časa.
 
Potrebno je namreč skrbno načrtovanje izvedbe tega dogodka – seveda ob predpostavki, da ima podjetje RES razlog za novinarsko konferenco in da bodo takega mnenja tudi novinarji in uredniki, ki bodo prejeli vabilo. Določiti je treba vsebino, ki bo pritegnila medije, premisliti in zapisati sporočila, ki bodo našla pot do bralcev, gledalcev, poslušalcev. Veliko časa in izkušenj terja tudi vsebinsko oblikovanje gradiv za medije. Pomembna je tudi izbira in priprava govorcev na učinkovit medijski nastop. Nekdo mora skrbno izbrati čas srečanja z mediji, poskrbeti za adremo novinarjev in vabila, določiti potek novinarske konference, jo voditi, poskrbeti za prostor, tehnologijo, morebitno pogostitev … Medijskim hišam, ki niso poslale svojih predstavnikov, je treba po zaključku konference poslati sporočilo za medije, treba je slediti medijskim objavam in jih analizirati … Skratka, veliko je podrobnosti, za katere mora nekdo poskrbeti, po možnosti nekdo, ki to zna in pogosto počne.
 
Prevladuje sicer prepričanje, da novinarsko konferenco lahko organizira vsak sam, a rezultati, ki smo jim priča in ki jih opisujete tudi sami, kažejo, da ni tako. Teoretično, denimo, vsi vozniki obvladamo izvajanje umetnega dihanja, v praksi pa to uspe samo tistim, ki to RES znajo. Zato vam svetujem, da poiščete strokovno pomoč, še zlasti, če čutite, da je mnenje drugih o vašem podjetju preveč pomembno, da bi ga prepuščali naključju. Upravljanje dogodkov »na ključ« je danes finančno dosegljivo tudi manjšim podjetjem.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"