O denarju

Avtor: Martina Budal | Objava: 06.02.2012

Dober nasvet, pravi nasvet ob pravem času je lahko zastonj, a nam prinese več, kot bi dobili, če bi nam Božiček pustil pred vrati podjetja vrečo polno denarja.



Začetek leta je čas, ko ocenimo poslovanje za preteklo leto in načrtujemo novo. Tudi zato, ker je začetek leta čas za oddajo bilanc o poslovanju. Smo bili uspešni tako, kot smo načrtovali in pričakovali? Smo naredili vse, kar je v naši moči, smo izkoristili vse priložnosti za zaslužek?
 
V podjetništvu je veliko besed namenjenih denarju – denarju za zagon podjetja, plačevanju obveznosti, razvoju, rasti ... Pogovarjamo se o tem, da denarja ni, da so banke zaprle pipice, da nam država hoče s podjetnikom neprijazno zakonodajo izmolsti še zadnji cent ... Kot da to še ni dovolj, pa nam dodatne skrbi dela še evro, ki ga moramo menda reševati.
 
Tudi letos bo država v podjetništvo usmerila nekaj svojih sredstev. Dvomim sicer, da bodo podjetniki z njihovo višino zadovoljni. Najbrž ne bi bili niti, če bi bilo teh sredstev bistveno več. Dvomim tudi, da bodo vsem pogodu razpisni pogoji. A kot pravijo v številnih državnih institucijah, ki so poklicane, da prek razpisov razdelijo denar – to je javni denar, denar vseh davkoplačevalcev in ga ne moremo podjetjem kar podariti, sploh če gre za nepovratna sredstva, najsi bodo slovenska ali evropska.
 
Vendar se za podjetnike z dobro idejo, ki jo je moč uspešno tržiti, tudi v javnih malhah najde denar. Le znati ga je treba pridobiti. EU bo za raziskave in razvoj na primer med letoma 2014 in 2020 namenila 80 milijard evrov, znotraj tega pa posebno pozornost in sredstva namenila malim in srednjim podjetjem, ki so, kot ugotavljajo številne raziskave, motor rasti in zaposlovanja. Ona pa morajo poskrbeti za to, da bodo znala priložnost tudi izkoristiti.
 
Ni pa vse v denarju. Tudi z malo denarja in celo brez je moč narediti veliko. Veliko štejejo izmenjava izkušenj, nasveti izkušenih podjetnikov, sodelovanje. Mentorstvo med podjetniki je nekaj, kar je čez lužo že dobro uveljavljena praksa, vse bolj pa se uveljavlja tudi pri nas. Znotraj start up podjetij se je tako oblikovala skupina »silicijevi vrtički« (silicongardens.si), kjer uspešni podjetniki ponujajo nasvet in pomoč novonastajajočim start-upom. Tudi uspešni podjetniki pravijo, da imajo mentorje, ki so jim pomagali izogniti se nekaterim pastem v poslovnem ali zasebnem življenju. Dober nasvet, pravi nasvet ob pravem času je lahko zastonj, a nam prinese več, kot bi dobili, če bi nam Božiček pustil pred vrati podjetja vrečo polno denarja. Preberite, kaj pravijo tisti, ki so že poskusili.
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *