Ob inoviranju poslovnega modela naj bodo vodilo vaše stranke

Avtor: Anita Ivačič | Objava: 08.09.2014

V globaliziranem svetu, v katerem so edina stalnica spremembe, potrebujejo podjetja - če želijo obstati na trgu - prebojen poslovni model. Nizozemski strokovnjak za poslovne modele Patrick van der Pijl je na 19. Slovenski marketinški konferenci v Portorožu osvetlil proces inoviranja poslovnega modela.


Patrick van der Pijl: »Samo vaše stranke vam lahko povedo, če ste izbrali pravi poslovni model; drugega pravila ni!« (Fotografija: Nejc Lasič)

Ste založnik knjige Business Model Generation, v kateri je predstavljena metoda »platna«. Nam lahko, prosim, poveste kaj več o tej metodi?

Priročnik Business Model Generation (Kreiranje poslovnega modela, avtorja dr. Alexander Osterwalder in dr. Yves Pigneur, 2009, op. ur.) ponuja nabor preskušenih orodij za razumevanje, oblikovanje, preoblikovanje in izvajanje poslovnih modelov. Prodanih je bilo že milijon izvodov knjige, orodje »platna« pa uporablja že na milijone organizacij po vsem svetu, velika in mala podjetja, zagonska podjetja in študenti. »Platno« poslovnega modela (Business Model Canvas) vsebuje devet ključnih gradnikov, po katerih lahko na poenostavljen, sistematičen in vizualno jasen način preverite, ali ste v svojem poslovnem modelu premislili vse ključne vidike poslovnega modela. Naj jih nekaj naštejem: Kaj je vaš izdelek? Kakšna je njegova vrednost na trgu? Kdo so potencialni kupci? Kdo so partnerji? Po katerih prodajnih kanalih boste svoj izdelek ali storitev ponudili trgu? Kakšni so stroški ter predvideni prihodki? (Več v okvirju). Tako lahko vse relevantne podatke o vašem podjetju združite na enem »platnu« oziroma listu papirja velikosti A4 ali A3. Takšna skicirka poslovnega modela je zelo pregledna, razumljiva in primerna tudi za predstavitev potencialnim partnerjem, strankam, investitorjem in drugim zainteresiranim stranem.

 

Kaj lahko podjetja pridobijo z uporabo modela »platna«?

Veliko ustanoviteljev podjetij je nerealističnih v svojih ocenah glede svojega izdelka ali storitve. Menijo, da je dovolj imeti dober izdelek in bodo stranke kar same drle k njim. Seveda ne gre tako. Preden se nekdo poda v posel, mora najprej preizkusiti svoj poslovni model. Izstopiti mora iz svoje pisarne oziroma vizije, identificirati mora potencialne kupce in se z njimi pogovoriti, kaj resnično potrebujejo. Kaj bi lahko naredil zanje? Nato je treba vizijo ustrezno prevesti še v poslovni model. Pri tem je lahko v pomoč model »platna«, še zlasti za podjetja v ustanavljanju. S tem podpornim orodjem lahko tisti, ki se šele podaja v poslovni svet, enostavno skicira svojo poslovno idejo, upoštevajoč vse ključne vidike poslovanja, ne da bi moral spisati sto strani poslovnega načrta. Orodje postavlja relevantna vprašanja kot na primer: Kakšna je dodana vrednost vašega ?izdelka? Ali stranke sploh potrebujejo vaš izdelek? Katere partnerje potrebujete pri izvedbi? Model »platna« pa se je izkazal za uporabnega tudi pri uvajanju sprememb poslovnega modela, predvsem v panogah, kjer se modeli zelo hitro spreminjajo. »Platno« je koristno tudi za poslovanje neprofitnih organizacij.

 

Kdaj je v podjetju čas za uvedbo novega poslovnega modela?


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"