|
|
||
Od ustanovitve do uspešne rastiPreden ustanovite podjetje, si iskreno odgovorite na vprašanja, ali ste se pripravljeni vsak dan soočati z težavami, ki vas bodo spremljale na podjetniški poti.
Podjetništvo je, pravijo nekateri, poslanstvo, notranji gon. Večina se s tem sicer ne bi strinjala, kajti v podjetništvo nas lahko pripelje več motivov, od želje po samostojnosti in novih izzivih do nuje ob izgubi službe. Vsekakor pa se je pred vstopom v podjetništvo dobro vprašati, ali ste iz pravega testa. Čeprav ste lahko specialist na svojem področju, ste tehnično podkovani in dobro poznate panogo, je podjetništvo več kot to. Veliko več. Imate »želodec« za pogajanja z dobavitelji, reševanje sporov med zaposlenimi, druženje s strankami, se trezno odločate v stresnih situacijah, sprejemate kritiko, prenašate padce in izražate samozavest? To sicer niso nujne sestavine osebnosti podjetnika, so pa zaželene in vsekakor prisotne pri velikem številu podjetnikov.
Čeprav ni »tipičnega modela« podjetnika, raziskave in statistika kažejo, da je za podjetnike bolj značilno, da so: dobri v logičnem razmišljanju, dojemljivi, organizirani in odgovorni. Običajno so odprti, samozavestni, komunikativni, sposobni vodenja. Pogosto so prepričani v svoj prav, a sprejemajo nasvete, so prilagodljivi, hitri v dejanjih in sprejemajo tveganje. Imajo relativno debelo kožo in trdo delajo ter so odločeni, da bodo dosegli svoj cilj.
Kar dolg seznam samih pozitivnih značilnosti. Seveda je malo ljudi, ki v eni osebi združujejo vse te značilnosti. A podjetje jih bo vsekakor potrebovalo. Zato je izjemnega pomena, da je podjetnik, ki v glavnem nima vseh naštetih značilnosti, sposoben okoli sebe zbrati ljudi, ki jih imajo – vsak med njimi nekatere. Človeška komponenta je verjetno najpomembnejša pri podjetništvu in uspehu podjetja – zbrati prave ljudi okoli sebe in jim dati zanje primerne naloge.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|