Od zadržanosti do sproščenosti

Avtor: Lidija V. Bricelj | Objava: 14.03.2008

Samo v Ljubljani z okolico je več kot 10 trgovin specializiranih za prodajo erotičnih pripomočkov, poleg teh pa je še ducat tovrstnih ponudnikov na spletu.


»Odnos Slovencev do spolnosti se je v zadnjih dveh desetletjih občutno spremenil. Ljudje so se začeli odkrito pogovarjati o erotičnih pripomočkih in o svojih izkušnjah z njimi. Nekoč smo darila, ki so izvirala iz sex shopa, skrivali pred partnerjem in prijatelji, danes pa je ženska brez vibratorja že skorajda v manjšini,« pravi Nada Črešnik, lastnica prve domače erotične trgovine.

Čeprav Slovenci pregovorno veljamo za zadržan narod, tudi kar zadeva spolnost, pa smo v zadnjih nekaj letih na tem področju pometli s precej tabuji. Končno smo se začeli zavedati, da si lahko z erotičnimi pripomočki popestrimo spolnost in poživimo partnerski odnos, poudarja Nada Črešnikova, ki je leta 1993 z odprtjem prve erotične trgovine v Sloveniji tedaj orala ledino. »Vse bolj postajamo dojemljivi za novosti, ki se dogajajo v seksualni industriji in smo pri uporabi erotičnih pripomočkov tudi čedalje zahtevnejši,« dodaja. O tem ne nazadnje pričajo tudi rezultati raziskave tednika Mladine in podjetja Aragon iz leta 2002 z naslovom Spolne navade Slovencev, v kateri se je pokazalo, da za popestritev svoje spolnosti kar dobra tretjina anketiranih moških in dobra četrtina žensk uporabljata erotične pripomočke.

Z yugom na Reko po zalogo
 

Vendar pa slabih dvajset let nazaj ni bilo tako. Nada Črešnik je svojo erotično trgovino odprla v času, ko so bili spolnost in z njo povezani užitki še precej zaviti v celofan. Začetki niso bili preveč rožnati, bilo je kar nekaj vzponov in padcev, pa tudi nevoščljivosti, saj je bila njena trgovina na Gornjem trgu nenehno polna. »S starim yugom sem se vsak drugi teden vozila na Reko po nove izdelke, potem pa sem se opogumila, dobila nekaj stikov iz Amsterdama in začela samostojno uvažati. Posel je začel cveteti, začela sem odplačevati kredite in vloženi kapital se mi je dvakratno obrestoval,« se spominja Črešnikova.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *