Oglašujte čutno

Avtor: Urša Eva Pucelj | Objava: 06.04.2010

Se zavedate, da se dobri oglasi trajnejše vtisnejo v spomin potrošnika, čim več njegovih čutov dosežejo? Skladen vpliv oglasnega sporočila na vseh pet čutov namreč lahko podvoji zavedanje o predstavljeni blagovni znamki in okrepi vtis, ki ga slednja pusti v okolju.


Hrustljavi zvok Kellogg'sovih kosmičev, ki ga slišimo v oglasih, so ustvarili v laboratoriju.

V prejšnji številki smo že govorili o poznavanju in uporabi določenih specifičnih tehnik nevrolingvističnega programiranja (NLP) na področju osebne prodaje. Sedaj pa se osredotočimo na uporabo spoznanj nevrolingvističnega programiranja v oglaševanju. Dejstvo je namreč, da tisti oglasi, ki resnično poskušajo biti učinkoviti, nagovarjajo potrošnike na čim več čutnih ravneh.  

Čutne zaznave 

Vsi doživljamo svet skozi svojih pet čutil: vid, sluh, otip, okus in vonj. Zanimivo je, da vsak človek z različno stopnjo intenzitete uporablja različne zaznavne kanale. Čim bolj smo pozorni na svojo čutno ostrino, tem bolj lahko s svojo mrežo čutil zaznavamo še tiste najmanjše detajle dogajanja v okolju. Zaznavamo barve, estetske oblike raznovrstnih predmetov, zanimive ali melodične zvoke, ko zaslišimo svoj najljubši oglas, začutimo prijetno teksturo mehke jopice v trgovini, otipamo reliefno oblikovane črke imena svoje najljubše pijače na steklenici ter zaznamo vonj po sveže pečenem kruhu in piškotih v pekarni, ki nas popelje v domačni čas našega otroštva. Seveda velja tudi nasprotno. Zaznavamo tudi neprijetne odtenke okoli nas; kričeče barve oglasa nas zbodejo v oči, melodija zapetega slogana določene trgovske znamke nam gre lahko vsakič, ko jo slišimo, bolj na živce, določen izdelek se nam ne zdi oglaševan na ustvarjalen način in vonja v restavraciji ne zaznamo kot svežega, kar nas lahko hitro odvrne od obiska.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *