|
|
||
Ogljični odtis se splačaKako sta dve slovenski podjetji izračunali ogljični odtis in kaj sta s tem pridobili?
Koncept ogljičnega odtisa smo podrobneje predstavili v januarskem Podjetniku. Takrat smo napisali ugotovitve iz Velike Britanije: kar 67 odstotkov potrošnikov bi raje kupilo izdelek z manjšim ogljičnim odtisom, 44 odstotkov pa bi jih zaradi tega zamenjalo najljubšo blagovno znamko.
Tokrat poglejmo, kako sta ogljični odtis izračunali dve slovenski podjetji – 4 Vivus, izdelčni ogljični odtis za svojo Flaško, in Camping Bled, ki je izračunal svoj organizacijski odtis za leto 2009.
Primer 1: Izdelčni ogljični odtis Flaške
Pitje vode iz plastenk je v dveh desetletjih postalo običaj tudi v Sloveniji, kjer smo se pred tem smejali tujcem, ki so jo neuspešno iskali po trgovinah. Ne da bi se zavedali, smo v kratkem obdobju sprejeli enako miselnost in s 56 litri embalirane vode na Slovenca v letu 2009 že postali pomembni porabniki. Ob nekaterih prednostih pa je očitno dejstvo, da se večina embalirane vode zlahka nadomesti z vodo iz vodovoda.
Kot odgovor se je leta 2010 pojavila steklenička za vodo Flaška. Poleg osnovne funkcije, shranjevanja vode, je Flaška informirana in vodi predaja informacijski zapis. Takšno vodo imenujemo živa voda in ima močno izboljšane lastnosti. Flaško odlikuje privlačen dizajn in možnost osebne prilagoditve, ki je eden najmočnejših trendov na tržišču. Skratka – Flaška ima vse in še več, kar ponuja plastenka. Pomemben element 'še več' pa je prijaznost okolju, ki se izraža v zmanjšanju proizvedenih odpadkov in porabljene energije. Prav dejstvo, da izdelek izpolnjuje vsa pričakovanja potrošnikov, jih celo presega in nadgrajuje, povrh vsega pa je prijazen okolju, je eden od temeljev za uspeh 'zelenega brandinga'.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|