Oh, te napake!

Avtor: Franc Vidic | Objava: 06.12.2011

»Učite se na napakah drugih. Nihče ne živi dovolj dolgo, da bi se lahko učil le na svojih!« so besede Sama Levensona.



V Evropi se vsako leto ustanovi več kot milijon podjetij. Prvih pet let jih preživi le polovica. Med temi, ki preživijo, mnoga obstajajo samo zato, ker njihovi ustanovitelji niso prenehali po prvem neuspehu, ob prvi oviri. Po podatkih Evropske komisije stečaji predstavljajo 15 % vseh prenehanj delovanja podjetij v Evropi in čeprav 96 % stečajev ni goljufivih, javno mnenje ustvarja močno povezavo med neuspehom podjetja in goljufijo.
 
A bodimo pozitivni. Pomembno je, da ima podjetnik rad to, kar počne, da v prihodnje dela to bolje kakor včeraj. Svojo energijo osredotoča na prihodnost in uspeh. Učenje iz izkušenj pri poslovanju je pomembno, saj podjetnik dobi občutek za prepoznavanje razmer na trgu, kar omogoča pravočasen odziv na spremembe v tehnologiji in prepletenih tržnih razmerah.
 
Načeloma velja, da se ne smemo bati napak, iskati je treba rešitve, zlasti če hočemo ustvarjati, napredovati, oziroma sklepati nove posle. So namreč odlična priložnost za učenje. Pri trženju strank pogosto ne poslušamo dovolj, posledica so napačna ponudba, konflikti, izguba posla. Če se napak zavedamo, jih bomo popravili. Thomas Edison, izumitelj žarnice je ob neki priliki izjavil: »Napravil sem več napak kot kdorkoli, toda kmalu ali nekoliko pozneje sem jih večino patentiral.«
 
Napake podjetnika so pogosto nepričakovane, poberejo mu čas, energijo in voljo, pa vendar so bogata izkušnja, iz katere se podjetnik veliko nauči. Učenje iz napak vključuje kaljenje, sposobnost prepoznavanja nepričakovanih, nepredvidljivih učinkov, ki se odražajo na izkušnjah, in zmanjšajo verjetnost, da se napaka ponovi. Napake delamo v fazi zagona, rasti, pri trženju ali komunikaciji, delajo jih veliki in mali igralci.
 
Edini in obenem največji problem napak je »zgolj« ta, da »stanejo«. Zaradi njih lahko izgubimo kupce, ne moremo končati zadev do roka, posledično se zmanjšata prihodek in dobiček. Dandanes je konkurenca neusmiljena, pogoji poslovanja (prodaje) pa zaostreni do take mere, da si preveč napak ne moremo privoščiti. Zato se namesto na svojih, raje učimo na napakah drugih. Če smo na tleh, se moramo pobrati. Oziroma, kot je rekel Oliver Goldsmith, pobrati se moramo samo enkrat več kakor pasti. Zanimiva je ugotovitev, da v podjetjih, ki jih ustanavljajo podjetniki drugič, promet in ustvarjanje delovnih mest rasteta hitreje kakor v tistih, ki jih ustanavljajo podjetniki začetniki.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *