|
|
||
Oktober - globalna modna znamkaZakaj Valter Kobal in Uroš Belantič s svojo blagovno znamko modnih oblačil Oktober osvajata svetovne trge, medtem ko Mura propada?
Čeprav so poslovni prostori podjetja za produkcijo mode Oktober v prostorih nekdanje Tobačne tovarne na Viču, je na njihovih obešalnikih, na katerih visijo kreacije Uroša Belantiča, namesto postanega vonja po tobaku zaznati široki duh svetovljanstva. V Oktobru so se namreč že ob ustanovitvi podjetja odločili, da bodo poslovali v Sloveniji, da bodo evropsko podjetje, svojo modo pa delali za globalni trg.
Pogovor z Valterjem Kobalom, ekonomistom, ustanoviteljem, direktorjem in solastnikom Oktobra, je zanimivo srečanje z ozadjem glamuroznega sveta mode, znane neznanke, ki je v našem življenju prisotna od trenutka, ko zjutraj vstanemo, se postavimo pred omaro ter zavzdihnemo: Hm, kaj bom pa danes oblekel? Tudi ko preživljamo svoj vsakdan, ima moda pravzaprav pomembno vlogo v našem opažanju ljudi, ki gredo mimo nas. A čeprav je povsod okoli nas, je, vsaj v Sloveniji, moda precej zanemarjena veja industrije, ki bi, kot pravi Kobal, če bi jo država v gospodarskem smislu bolj upoštevala, morda lahko celo rešila pogrom naših tekstilnih velikanov. Ter glasneje ponesla ime Slovenije daleč čez rob Alp.
»Država vsekakor premalo vlaga v zgodbo prepoznavnosti slovenske kreativnosti, nosilci slovenske tekstilne industrije pa se razvoju lastnih blagovnih znamk sploh ne posvečajo resno. Za modno dejavnost ni skladov, ki bi podpirali razvoj dizajna, predstavitev slovenske kakovosti v tujini, če že, pa je omejena predvsem na druge branže,« je Valter Kobal, direktor Oktobra, kar naravnost udaril v srce razmer v modni industriji.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|