Organizacija in trženje dogodkov

Avtor: Vito Komac | Objava: 12.09.2006

Kakšen je odlično organiziran dogodek? Kako narediti posel z organiziranjem dogodkov? Kako tržiti dogodke? Kako promovirati podjetje z dogodki?


Old Timer Show (Kranj, 1999) je bil namenjen promociji trgovskega središča. Ti showi izzovejo navdušenje publike.

Ja, govoriti o organizaciji dogodkov (angleško event management) kot o znanosti? Saj smo podjetniki to že od nekdaj počeli: postavljali smo sejemske stojnice, vabili stranke in obiskovalce, da nas obiščejo, prirejali smo različne športne »–ijade«, imeli smo turneje in tako naprej. Moja prva večja samostojna prireditev je bila daljnega leta 1986, in sicer 30-minutna modna revija med odmorom odprtega državnega prvenstva v latinskoameriških plesih v Tivoliju. Najel sem scenografa, strokovnjaka za pripravo modnih revij, koreografa, več manekenov, kar nekaj močnih moških, ki so v nekaj sekundah postavili oder, snemalca, da je vse posnel, tovornjak za prevoz in druge. Seveda mi pri tolikih sodelavcih prireditev ni prinesla dobička - ognjeni krst pa je le bil. Pozneje je bilo malo takih preizkušenj, da bi me stiskalo v želodcu, kot me je na prvi prireditvi. Priznati moram, da je vznemirjenje, ki ga občutiš, ko ustvarjaš nekaj tako minljivega, kot je enkraten dogodek, prireditev, nekaj enkratnega, kar je vsekakor vredno doživeti. Počutiš se kot direktor cirkusa pred prvo predstavo: oder zaživi za nekaj dolgih minut, vse mora potekati brezhibno, na koncu pa moraš za zaveso slišati glasno ploskanje, da si šele upaš z dvignjeno glavo stopiti pred gledalce in udeležence, mogoče celo naročnike, saj veš, da se boš še naprej lahko ukvarjal s podobnim poslom. Ko je dogodka konec in se ugasnejo luči, se ljudje razidejo, tla pometejo, ne ostane ničesar, le dober ali slab občutek. Se bo vloženi trud poplačal? Bodo stranke zadovoljnejše? Se bo prodaja izboljšala? Upajmo, saj je slednje ponavadi pravi in edini dolgoročni cilj in edino merilo podjetniške uspešnosti.   

Tudi še tako skromen dogodek potrebuje skrb in zavzetost, potrebuje »organizacijo dogodka«. Vsak dogodek je treba zasnovati, pripraviti, speljati in odpraviti. Za to potrebujemo usposobljene ljudi. Vseeno je, ali gre za obisk dedka Mraza, kar lahko obvladuje nekdo od zaposlenih v podjetju ob svojem rednem delu, ali pa gre za večjo prireditev (na primer dan odprtih vrat ali sejemska udeležba), kjer je treba za pomoč prositi zunanje sodelavce. Potrebujemo torej mendžerja dogodka (skrbnika, upravnika, projektnega vodjo), ki po potrebi vodi dobi še sodelavce oziroma skupino, ki mu pomaga izpeljati organizacijske naloge.  

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *