Orodja za uspešno delovanje podjetij

Avtor: Petra Bauman | Objava: 09.10.2013

Najpogosteje uporabljeno menedžmentsko orodje v Sloveniji je zunanji najem (outsourcing), v vodilnih gospodarstvih pa osredotočenost na kupce.


Pri sodobnem poslovanju se vodje v podjetjih srečujejo s problemom, kako izbrati najboljši menedžmentski koncept za uspešno delovanje svojih podjetij. Najbolj očitne razlike se kažejo v vzorcu uporabe tovrstnih konceptov med gospodarstvi visoko razvitih držav (ZDA, Centralna in Zahodna Evropa, Azija in Pacifik), držav BRIK (Brazilija, Rusija, Indija in Kitajska) in drugih držav (med njimi sta tudi Slovenija in Hrvaška). Da bi ugotovili, kateri mehanizmi stojijo v ozadju in vplivajo na uspešnost podjetij, so na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru opravili raziskavo, rezultati pa bi lahko pomagali oblikovati novo poslovno politiko v slovenskih podjetjih.

 

Pri nas smo še vedno usmerjeni na notranje procese

 

Gospodarstva razvijajočih se dežel so osredotočena predvsem na optimizacijo poslovnih procesov, v vodilnih gospodarstvih pa je v ospredju osredotočenost na kupce. To je glavna ugotovitev raziskave, ki je proučila značilnosti in vzorce uporabe menedžmentskih orodij v Sloveniji in na Hrvaškem, raziskovalci pa so izsledke postavili še v luč primerljivih evropskih in svetovnih raziskav. V raziskavi je sodelovalo več kot 150 podjetij iz vsake države, avtorji pa opozarjajo, da bi rezultati raziskave najuspešnejših slovenskih podjetij bili verjetno bolj primerljivi s stanjem v razvitih gospodarstvih, še zlasti zahodne Evrope, kjer podpirajo tržno usmerjenost dolgoročnega delovanja podjetij. Eno od orodij, ki podpira ta cilj, je strateško planiranje (kaj delamo, za koga delamo in kako to doseči). V Sloveniji in na Hrvaškem je uporaba tega orodja šele na osmem mestu. Najpogosteje uporabljeno menedžmentsko orodje v Sloveniji je zunanje izvajanje aktivnosti (outsourcing), medtem ko na Hrvaškem največ stavijo na poslanstvo in vizijo. Na drugem mestu v vseh primerjanih skupinah (razen v Aziji) je primerjava z drugimi podjetji (benchmarking). Očitne razlike se pokažejo pri osredotočenju na odnose s kupci kot tretje najvišje ocenjeno vrednoto v razvitih gospodarstvih, ki je v Sloveniji pristala na šestem, na Hrvaškem pa na četrtem mestu.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *