Osebna znamka koristi vašemu podjetju

Avtor: Edita Krajnović | Objava: 06.10.2011

Gradnja osebne blagovne znamke se lahko začne spontano, lahko pa jo tudi načrtujemo in upravljamo, kot bi to počeli z »običajno« blagovno znamko. Naj bo začetek tak ali drugačen, osebno blagovno znamko gradimo v treh korakih.



»Ne poznam vas. Ne poznam vašega podjetja. Ne poznam vaših izdelkov. Ne vem, za kaj se zavzema vaše podjetje. Ne poznam ugleda vašega podjetja. Kaj je že tisto, kar ste mi želeli prodati?« Besedilo slavnega oglasa McGrawHill je marketinški guru Phillip Kotler uvrstil v svoje delo o trženjskem upravljanju. V oglasu izražena poslovna modrost je več kot uporabna tudi pri razvoju osebne znamke.
 
Osebna znamka: to sem jaz
 
Osebna znamka je javna projekcija vaše osebnosti in vaših sposobnosti. Njen cilj je doseganje prednosti pri zadovoljevanju kariernih ambicij. Je vse, kar nas povezuje z okoljem in nas dela posebne: ime, videz, slog oblačenja, izobrazba in usposobljenost, osebne lastnosti in veščine, socialne mreže, razvojni potencial in zmožnosti. Po Petru Hornu (Personal Branding, 2009) je osebna znamka rezultat osebnega razvoja in osebnih vrednot: »Verjeti moraš, da si nekdo, in pokazati moraš, da si nekdo.«
 
Dr. Miro Kline, ki že vrsto let raziskuje ugled menedžmenta, poudarja: »Nikakor ne gre zgolj za velik ego današnjih direktorjev ali drugih članov vrhnjega menedžmenta.« Odnos med osebnim in ugledom korporacije je, kot pravi, danes že precej dobro raziskan in teoretično osmišljen koncept.
 
Z upravljanjem osebne znamke do večjega zaslužka
 
Motivacijo za ukvarjanje z razvojem osebne znamke daje podatek, ki ga v HRM magazine (junij 2010) navaja dr. Daniela Brečko: kar 50 % ljudi, ki načrtno ustvarjajo lastno znamko, dosega odmevne rezultate, napredek v svoji karieri ali poroča o povečanju zaslužka. Ustvarjanje osebne znamke, pojasnjuje, zajema aktivnosti, sorodne oblikovanju blagovne znamke izdelka ali podjetja: oblikovanje osebne etikete, raziskave trga osebnih znamk in izračunavanje tržne vrednosti osebne znamke, pa tudi oblikovanje osebne strategije za krepitev lastne blagovne znamke in implementacijo.
 
Seveda gre v tem smislu za visoko razvito obliko upravljanja osebne blagovne znamke. Možno je seveda tudi, da se osebna znamka začne razvijati spontano. Tudi v tem primeru je smiselno »ujeti« značilnosti tega pojava ter jih negovati oziroma zavestno krepiti. Spontanost oblikovanja osebne znamke je na primer že to, če vemo, kakšni nočemo biti: npr. nočemo biti »zajedljivi« in si namesto tega prizadevamo biti prijazni; nočemo biti »ozkogledi« temveč skušamo biti odprti in zato dopuščamo različnost mnenj in pogledov …

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *