Osnovna dejavnost - iskanje in razvoj talentov

Avtor: Martina Budal | Objava: 09.07.2012

Nekoč je NIL nekdo označil za rock´n´roll podjetje – drugačno, razgibano, drzno. Dolg seznam referenc doma in po svetu priča, da se je tak pristop k poslu dobro obnesel.


Klemen Štular: »Naš fokus je, da poiščemo prave ljudi in jim damo možnost razvoja in izobraževanja. Na koncu te poti imamo najboljše ljudi, ki seveda poskrbijo, da imamo najboljše rešitve.«

Zgodba podjetja NIL se je začela leta 1989 precej skromno, z razvojem knjigovodske programske opreme za podjetja. A kmalu to lastnikom ni bilo dovolj, postali so prvi komercialni ponudnik interneta v Sloveniji, se nato preusmerili v mreženje in se povezali z ameriškim Ciscom, kar je dalo podjetju nov zagon in odprlo nova vrata. Tako njihova komunikacijska omrežja uporabljamo skoraj vsak dan - ko uporabljamo internet, dvigujemo denar na bankomatu, podaljšujemo osebni dokument ali plačujemo gorivo na bencinski črpalki.
 
Prenos podatkov, ki je bil vrsto let rdeča nit poslovanja, pa po besedah Klemna Štularja, direktorja podjetja, postaja cokla razvoja. Kupci danes iščejo čim bolj kompletno storitev, zato svojo prihodnost vidijo v zagotavljanju storitev informacijske tehnologije za podjetja. Tako doma kot v tujini, kjer zaslužijo slabo polovico svojih letnih prihodkov.
 
Kaj je botrovalo odločitvi za povezavo s Ciscom? Je pobuda prišla z NIL-ove strani?
Takrat me še ni bilo v podjetju. Bolj se mi zdi neverjetno, kako je bila to preroška odločitev. Takrat je bil Cisco še razmeroma majhno podjetje, daleč od tega, kar je postal. Da se je nekdo od lastnikov NIL-a odločil delati s Ciscom – nazaj gledajoč - bi rekel »uau«. Neverjetno, kakšna odločitev. Verjetno primerljive ni bilo nikoli pozneje v zgodovini podjetja. NIL-ova ideja je bila biti osredotočen, ne delati vsega, kar se dogaja na področju informacijske tehnologije, ampak nek segment. Ta je bil mreženje in Cisco ga je pokrival. Gledano iz te perspektive je bila to naravna odločitev.
 
S čim je NIL prepričal Cisco? Nenazadnje je bil NIL takrat mlado podjetje.
Tudi Cisco ni bil to, kar je danes. V NIL-u je lahko prepoznal podjetje, ki bo v delu Evrope na pravi način predstavilo Ciscove tehnologije, ker razume, kaj je mreženje. Mislim, da je bil NIL pravi čas na pravem mestu, del uspeha pa je bila tudi prepričljivost, ki so jo pokazali NIL-ovi lastniki. NIL je bil takrat posrečena kombinacija pravih ljudi, ki so trasirali njegovo razvojno pot, imeli veliko znanja in bili prepričljivi v svojem nastopu.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *