Partnerstvo za prebojne izdelke

Avtor: Matej M. Peternelj | Objava: 01.06.2011

Če nove izdelke razvijate sami in samo znotraj podjetja, imate vse manj možnosti za uspeh na trgu. Danes so uspešni tisti, ki znajo v razvoj povezati podjetja iz različnih dejavnosti.



Dejstvo je, da v slovenskih podjetjih primanjkuje prebojnih inovativnih izdelkov, s katerimi bi osvojili mednarodne tržne niše. Hkrati primanjkuje tudi razvojnega sodelovanja med podjetji. Možen prispevek k rešitvi tega problema je mogoče poiskati v najzgodnejših fazah procesa razvoja novih izdelkov, to je v trenutkih opredeljevanja izhodiščnega koncepta in ciljnih trgov. Eden od inovativnih pristopov pri definiranju novih izdelkov je tako imenovan »princip komplementarnosti«. Pri tem o določenem izdelku ne razmišljamo izolirano, temveč upoštevamo dejstvo, da se naš izdelek na trgu skoraj zagotovo uporablja v kombinaciji z drugimi izdelki, kar takoj odpre prostor za nove ter zelo praktične inovativne rešitve ter razvojna partnerstva.
 
Pri klasičnem pristopu razvoja novega izdelka se pojavljata dve težavi: 

- Največ pozornosti se posveča izolirani opredelitvi lastnosti oziroma značilnosti izdelka in storitve. Pri tem se premalo analizira praktični vidik uporabe tega izdelka, zato pogosto izdelek ne vsebuje tistega »nekaj več«, ki bi porabnika navdušil z neposrednim odgovorom na praktične probleme ali neizražene želje. 

- Dodatna težava nastane, če podjetja razvijejo določen izdelek kot odgovor na istovrsten izdelek konkurence, zato bolj kot potrebe kupca spremljajo značilnosti konkurenčnih izdelkov, katere poskušajo posnemati in v najboljšem primeru tudi preseči.
 
Obe navedeni težavi vodita v pomanjkanje prebojnega naboja, ki bi ga nov izdelek moral imeti, da bi bil pri kupcih hitro sprejet, kljub nekoliko višji ceni, ki bi jo podjetje z novostjo lahko zaračunalo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *