|
|
||
Pet največjih napak pri prodajiZaradi recesije se je trg spremenil, psihologija strank se je spremenila. Ali so se spremenili tudi vaši prijemi pri prodaji?Zadnji dve desetletji smo živeli v lepem svetu gospodarske rasti, kjer je bilo prodajati razmeroma preprosto. Tudi če pri prodaji niste imeli profesionalnih prijemov, tudi če ste delali bolj po navdihu, tudi če niste bili 100-odstotno pripravljeni, je prodaja kar nekako uspevala.
Danes živimo v drugačnih časih. Če se prodaje v svojem podjetju danes lotevate podobno kot pred letom ali dvema, potem vas ne čaka nič dobrega. »Toda saj se bistveno bolj trudimo, delamo 25 ur na dan, intenzivneje smo se usmerili v prodajo!« boste rekli.
Le več dela ali trše delo žal ne bo dovolj. Pomislite: Če vaš pisarniški tiskalnik ne deluje, ali vam bo pomagalo, da hitreje in intenzivneje pritiskate gumb »Tiskaj«? Najprej je treba tiskalnik popraviti, nato bo pritiskanje gumba lahko prineslo želeni učinek.
Katere so torej največje napake, ki jih počnejo podjetja pri prodaji v današnjem gospodarskem položaju? Za vas sem izbral pet največjih, ki jih opažam, ko se pogovarjam s podjetniki.
1. napaka: Prodaje se ne lotevate sistematično
Večina podjetnikov ima zelo dobro urejene sisteme proizvodnje, izvajanja projektov ali vodenja financ. Toda pri prodaji se ta urejenost in sistematičnost navadno ustavi. In tu se skriva ena največjih napak, ki jih naredijo podjetniki. Miselnost, da je prodaja nekaj, kar se dela po občutku, da moraš biti rojen prodajalec, je velika ovira.
Resnica je seveda drugačna. Prodaja je izredno sistematična stvar. Vsi njeni elementi – od iskanja primernih strank do prodajnih sestankov in zaključevanja prodaje so znanost, in ne umetnost. To sem sam spoznal na lastnih izkušnjah na začetku svoje podjetniške poti, ko mi prodaja ni tekla preveč dobro. Ko pa sem se začel zavedati pomena sistematičnosti in smo v podjetju izdelali dober prodajni sistem, se je naša prodajna učinkovitost povečala za več kot šestkrat.
Začetna točka uspeha je, da se izobrazite o znanosti, ki se ji reče prodaja. Spoznali boste, da je prodaja izredno logičen proces, ki ga je treba dobro naštudirati in nato vpeljati v delo.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|