Podarite darilo z dušo

Avtor: Vito Komac | Objava: 08.05.2012

Darila odpirajo vrata in srca, kažejo vaš okus, kulturni nivo in poslovni čut. Uporabljati pa jih je treba z mero dobrega preudarka.


Replike iz bogate narodne zakladnice so odlična darila – so lahke, majhne in imajo zanimive zgodbe.

Že v davnini so rekli: »Z zlatom natovorjen osel preskoči vsak zid.« Kako pa to prenesemo v poslovno življenje? Pri odločitvi, ali na poslovne sestanke potencialnim partnerjem prinesti darila, je treba trezno presoditi, komu se sme koliko in kaj ponuditi, da ga ne bi užalili, da ga ne bi spravili v zadrego, ali pa bi ravnali proti običajnemu kodeksu.
 
Na sestanek v tujo državo vzemite s seboj majhne pozornosti, darilca z nacionalno konotacijo. Če nič drugega so lahko dober povod za uvodno kramljanje, zato je nadvse koristno poznati zgodbo o darovanem predmetu. Zgodba je tem močnejša, če gre za zgodovino, legendo ali lastno vpletenost. Tako pogosto podarim malo steklenico posebnega žganja. »Veste,« poudarim, »ta je prav iz moje vasi.« Glede na pripravljenost sogovornika povem zgodbo o zdravilnosti prav tega žganja. In led je prebit.
 
Drugič morda odnesete sogovorniku v primernih letih, ko bi se lahko izkazal za poznavalca vina, steklenico vrhunskega vina. Sam izberem vino prijatelja, ki mu pogosto pomagam pri trgatvi. »Spoštovani gospod predsednik, dovolite, da vam podarim steklenico vina iz grozdja, ki sem ga tudi jaz obiral!« Prav odličen povod za zgodbo in otvoritveni klepet, mar ne?
 
Kadar na sestanek letite in je teža prtljage omejena, so še kako dobrodošle zelo lahke malenkosti, kot so na primer uokvirjene čipke ali panjske končnice. Pri obeh lahko poveste zanimive zgodbe. Za panjske končnice imam sam celo avtentične zgodbe. »Veste, v študentskih letih sem tudi sam kar resno čebelaril že kot vsaj četrti trentarski rod«, kar seveda pritegne pozornost in gradi naklonjenost.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *