Podjetnik logo
 

Podjetje na fakulteti

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.04.2002



Podjetja se ne rodijo vedno zaradi povsem ekonomskih interesov, in zlasti pri podjetjih, ki se razvijejo v raziskovalnem okolju, so razlogi lahko tudi drugačni. Podjetje Sensum, ki razvija sisteme z računalniškim vidom, so na primer leta 2000 ustanovili profesor Fakultete za elektrotehniko in trije mladi raziskovalci s prav posebnim namenom. “V Sloveniji praktično ni podjetja, v katerem bi se lahko zaposlili naši diplomanti, strokovnjaki za računalniški vid. Da pa ne bi odhajali v službe na banke in ministrstva, kot se dogaja, smo se sami odločili ustanoviti podjetje,” razlaga prof. dr. Franjo Pernuš.

V ustanovitvi podjetja so videli najboljšo priložnost za mlade strokovnjake, hkrati pa tudi za fakulteto samo. Denarja za raziskave je na fakultetah vedno manj in fakultete iščejo dodatne vire v industriji. Če bi fakulteta pomagala pri nastajanju uspešnih podjetij, bi si tako pridobila naročnike raziskav. Gre za povezan krog sodelovanja, ki je v tujini razvit, pri nas pa se šele uveljavlja.

Podjetje Sensum nikakor ni študijsko podjetje, temveč povsem resen projekt z velikimi tržnimi možnostmi. Profesor Pernuš trdi, da se letno na področju računalniškega vida obrneta dve milijardi dolarjev. Izdelki so dragi in imajo veliko dodano vrednost. “Seveda ne moremo pokriti vsega področja. Izdelki so precej unikatni in primerni za enega uporabnika. Ker smo že prej delali z Lekom in Krko, smo se usmerili v farmacijo,” pravi dr. Pernuš. Dr. Rok Bernard, direktor Sensuma, vidi ključno prednost pred konkurenčnimi podjetji v razvoju povsem novih izdelkov, kakršnih še ni na trgu. Tako na primer razvijajo izdelek za 100-odstotni nadzor celotne površine posamezne tablete s pomočjo računalniškega vida.

“Podjetje želimo razviti do te mere, da bi lahko preživelo in da bi ga čez nekaj let prevzel v upravljanje profesionalni manager. Mi smo priučeni managerji, smo tehnologi in ne znamo iskati trgov, partnerjev, kupcev … V teh dveh letih smo se naučili, da je podjetniška miselnost drugačna od tehnične in da je težko preklopiti iz ene miselnosti v drugo,” pravi dr. Rok Bernard.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *