Podjetje pripravite na prihodnost

Avtor: Matej M. Peternelj | Objava: 10.01.2011

Začetek leta je čas, ko se podjetniki pogosto zamislite: v katero smer peljati podjetje? Kakšno podjetje želite imeti čez tri ali pet let? Naredite si načrt strateških projektov.



Vsako uspešno podjetje mora stalno dograjevati temelje svoje uspešnosti in graditi nove. V tokratnem prispevku bi vas rad opozoril na pomembnost definiranja in uresničevanja strateških projektov, ki vaše poslovanje sistematično dvigujejo na višji nivo. Strateški projekti pripravljajo osnove za uspešno poslovanje čez nekaj let, vendar jih je pomembno začeti že »danes«, ker učinkov ni mogoče pričakovati takoj. Poleg pravilnega definiranja potrebnih strateških projektov je pomembno tudi, da so ti učinkovito vodeni ter da se vsebinsko medsebojno podpirajo, sicer ni mogoče pričakovati vseh načrtovanih učinkov na poslovno uspešnost. Zazrite se v prihodnost, nato pa na osnovi analize obstoječega stanja postavite temelje svojih strateških projektov.  
 
Kaj so strateški projekti?
 
Poleg stalnih manjših izboljšav vsako podjetje potrebuje tudi večje projekte prenove poslovanja, ki omogočajo kakovostno rast ter oskrbovanje trga na višjem nivoju. V prenesenem pomenu bi lahko učinek in pomen strateških projektov predstavili s pripravami na poroko, na katero se ne morete odpraviti tako, da zlikate staro trenirko, temveč potrebujete novo obleko. Za še boljšo predstavo o kakšnih projektih je govora, navajamo nekaj primerov strateških projektov: 

- Proizvajalci avtomobilskih delov že danes razvijajo nove izdelke, ki jih bodo avtomobilski koncerni začeli naročati v roku od 3 do 5 let. Če jih podjetje ne začne razvijati že danes, v nekaj letih trgu ne bo več moglo ponuditi ustreznih izdelkov in bo propadlo.

- Slovenski proizvajalec ultralahkih letal Pipistrel bi rad razširil svoje proizvodne zmogljivosti, da bo lahko pravočasno izpolnjeval naročila. Sočasno želi z geografsko lokacijo zmogljivosti zadostiti tudi formalnim merilom za vstop na ameriško tržišče, kjer si je z zmago na Nasinih natečajih že zgradil določene reference ter dispozicije za uspešno prodajo. Odločil se je za postavitev proizvodnega obrata v Italiji.

- Če vaše podjetje ne izpolnjuje določenih pogojev, na primer vzpostavljen sistem vodenja kakovosti po sistemih ISO, da bi sodelovalo s pomembnimi kupci, potem je treba k vzpostavitvi takšnega sistema pristopiti na strateški ravni. 
 
- Z rastjo podjetja, izdelkov in trgov je treba spremeniti tudi notranjo organizacijo podjetja. Prehod iz klasične linijske v produktno-tržno ali projektno organizacijsko obliko predstavlja strateško pomemben projekt, ki bo podjetju omogočal ustrezno obvladovanje ponudbe ter rast prodaje. 
 
- Strateški projekt lahko predstavlja tudi sprememba tržnih poti na tujih trgih. Denimo, da danes podjetje na zahodnoevropskih trgih prodaja prek agenta, ki vzpostavlja stike z grosisti, slednji pa nato izdelke prodajajo prek različnih maloprodajnih prodajaln. Veliko členov na tržni poti draži izdelke ter upočasnjuje odzivnost podjetja. Zato si podjetje lahko zada strateški projekt zmanjševanja števila posrednikov prek odpiranja franšiznih prodajaln ali z drugimi vzvodi.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *