Podjetnik proti menedžerju

Avtor: Dejan Jordanov | Objava: 09.09.2008

Podjetnik se pri odločitvah opira na domišljijo, spontanost in nekaj sreče, menedžer pa v glavnem na racionalnost. Skoraj vsako podjetje pa potrebuje oba pristopa.


Ste Džingiskan ali Kolumb? Za menedžerje lahko trdimo, da so kot vojskovodje, ki osvajajo nova (že odkrita) ozemlja – tako kot Džingiskan. Za podjetnike pa, da so kot raziskovalci, ki plujejo po neraziskanih oceanih sveta – kot Krištof Kolumb.

V julijski številki Podjetnika smo v članku Izzivi rasti prebrali, da se mora podjetnik v določenem trenutku poslovanja preleviti iz podjetnika v menedžerja. Kaj pa to v resnici pomeni?  

Zamislite si, da se piše leto 1490, da stojite na obali Atlantika in zrete v daljavo. Zavedate se (saj znanost tega časa to trdi), da je svet ravna plošča - da vas za obzorjem čaka propad. Vprašanje je, ali se boste vseeno podali na pot preko Atlantika in s tem tvegali pogubo ali pa se boste raje obrnili na vzhod ter osvajali eksotična, a drugim že znana prostranstva? To vprašanje skriva odgovor, ali ste podjetnik ali menedžer.  

Razlika v miselnosti 
 
Vsi vemo, da podjetniki razmišljajo drugače kot menedžerji. Menedžerji uporabljajo miselne vzorce po načinu vzročnega sklepanja, saj imajo pred seboj vnaprej določene cilje poslovanja. Naloga menedžerja je izluščiti optimalno, hitro, učinkovito rešitev za določen problem. Značilnost vzročnega mišljenja je, da ga uporabljamo takrat, ko iščemo racionalne rešitve za dani položaj.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *