Poljski multimedijski cesarici

Avtor: Nives Pahor | Objava: 13.04.2006

Wanda Rapaczynski in Helena Luczywo sta iz nekdanjega nezakonitega časopisa ustvarili evropskega multimedijskega velikana, podjetje Agora, vredno milijardo dolarjev.



Vas zanima, kako pripravite skupino protikomunističnih aktivistov (brez izkušenj in interesa za ustanovitev in razvijanje podjetja), da ustvarijo eno najuspešnejših in najdobičkonosnejših podjetij v Evropi, ne da bi pri tem izgubili vrednote, ki so jih združile? To je bil izziv, s katerim sta se uspešno spopadli Poljakinji Wanda Rapaczynski (59) in Helena Luczywo (60). Iz nekdanjega nezakonitega časopisa sta ustvarili evropskega multimedijskega velikana - podjetje Agora (agora je bil pri starih Grkih glavni trg mesta, v poljščini pa beseda danes pomeni prostor za svobodno izmenjavo mnenj). Agora od leta 1999 kotira na varšavski in londonski borzi vrednostnih papirjev, njegova tržna vrednost pa je danes približno milijardo dolarjev. Ustvarili sta eno najuspešnejših zgodb o uspehu pokomunistične Evrope.
 
Helena, nekdanja protikomunistična aktivistka, in Wanda, nekdanja izseljenka v ZDA, sta v šestnajstih letih postali multimedijski magnatki, vsaka s 30 milijoni dolarjev vrednim deležem v podjetju. Agora je med najbolje vodenimi medijskimi podjetji v Evropi ter med večjimi medijskimi podjetji na Poljskem in v Srednji ter Vzhodni Evropi.
 
Helena Luczywo je leta 1989 s skupino prijateljev začela izdajati prvi politično neodvisen časopis na Poljskem in v nekdanjem sovjetskem bloku.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *