Poslovni klubi odpirajo tuje trge

Avtor: Lidija V. Bricelj | Objava: 09.11.2009

Podjetjem pri vstopanju na nove trge pomagajo tudi slovenski poslovni klubi, ki delujejo v posameznih državah. Dejavnih je več kot 20 takšnih klubov.



Mala in srednje velika podjetja so pri vstopanju na tuje trge v primerjavi z velikimi podjetji izpostavljena večjim poslovnim tveganjem in visokim stroškom. Stroški prvega vstopa na nove trge so namreč povezani z različnimi administrativnimi zahtevami, zaradi česar se ta podjetja težje odločajo za razširitev obsega poslovanja na tujih trgih. Med značilne ovire, s katerimi se spopadajo ob vstopu na tuje trge, sodijo nepoznavanje lokalne kulture, navad ter omejen vpogled v institucionalno ureditev države, pa tudi pomanjkanje informacij, znanja in finančnih sredstev. Pri premagovanju ovir so jim lahko v veliko pomoč slovenski poslovni klubi, v katerih so tako slovenska podjetja kot tuja podjetja s posameznega trga.
 
Več kot 20 klubov v tujini
 
Po nekaterih ocenah naj bi bilo v tujini najmanj 24 slovenskih poslovnih klubov oziroma združenj slovenskih poslovnežev. Verjetno jih je še več, saj vsi klubi niso registrirani oziroma nimajo formalne oblike. Javna agencija Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI) je lani sofinancirala aktivnosti 6 tovrstnih klubov, letos pa so razpisanih 230.000 evrov razdelili enajstim poslovnim klubom, in sicer v New Yorku, Londonu, Kijevu, Münchnu, Celovcu, Trstu, Sofiji, Bukarešti, Sarajevu, Beogradu in Skopju. Vsi ti klubi sodelujejo pri organizaciji gospodarskih delegacij, promocijskih nastopov, različnih dogodkov in poslovnih srečanj. Zaradi dobrih izkušenj naj bi JAPTI slovenske poslovne klube v tujini podpiral tudi v prihodnjem letu.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *