Poslušati ali ne?

Avtor: Vito Komac | Objava: 08.09.2012

Poslovni partner se nam lahko odpre s poslovno ali osebno zgodbo. Kaj nam lahko prinese pazljivo poslušanje? Morda zgolj informacije, morda pa tudi povode za nadaljnje aktivnosti.



V življenju se stvari, ki zbujajo pozornost, ponavadi dogajajo okoli zgodb. Se vam je že zgodilo, da ste od povsem naključnega sogovornika na javnem mestu, na primer na letalu ali v restavraciji, slišali prav neverjetne intimne zgodbe? Verjetno boste pritrdili. Ljudje potrebujemo poslušalce, potrebujemo, da svojo izkušnjo, dogodek ali težavo delimo z drugimi, toliko bolj, če okolica morda ne kaže razumevanja za naše tegobe ali nimamo bližnjih, ki bi jim jih zaupali.
 
Podobno se nam včasih zgodi pri poslovnih pogovorih: slišimo zgodbe, sicer vezane na klienta in njegovo dejavnost, pa tudi povsem osebne zgodbe. Sprašujemo se, kaj pomenijo in ali so pravzaprav zares potrebne. Strokovnjaki pravijo, da vse kulture že dolgo pripovedujejo zgodbe. Pravijo pa tudi, da je namen pripovedovanja zgodb prav tako pomemben kot zgodbe same.

Zato uspešni prodajniki radi prisluhnemo sleherni zgodbi, ki jo je pripravljen sogovornik deliti z nami, in se potrudimo spoznati, kakšno sporočilo je za nas v tem skrito -  saj jih sogovornik le redko pove bolj v zabavo kot z namenom.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *