|
|
||
Pot do trajne konkurenčnostiNajveč podjetij gradi konkurenčnost le na nizkih cenah ali inovativnih izdelkih. Tako se da doseči kratkoročno konkurenčnost, za dolgočno pa so potrebni drugačni prijemi.
Podjetja si besedo konkurenčnost razlagajo zelo različno. Nekatera jo povezujejo predvsem s kakovostjo in prepoznavnostjo svojih izdelkov ali storitev, spet druga jo vidijo predvsem skozi cenovno perspektivo. Večina podjetij pa na trgu opaža vse večjo konkurenco v obliki njihovim izdelkom in storitvam podobne ponudbe ter stalen pritisk zniževanja na razliko v ceni in s tem dobiček.
Podjetja še vedno prepogosto iščejo rešitve za izboljšanje svoje konkurenčnosti le pri razvoju novih produktov in cenovni prilagodljivosti kupcem. Pri prvem izhodišču razumevanja konkurenčnosti jih dodatno spodbuja vse več pisanja o inovativnosti, pri drugem izhodišču jih vodi neusmiljen boj za kupce. Seveda obstajajo tudi druga izhodišča in viri konkurenčnosti, na primer diferenciacija in prepoznavna unikatnost na trgu, ki pa jo je v globalnem internetnem svetu težko doseči, še težje pa obdržati. Pri konkurenčnosti namreč ne gre zgolj za doseganje kratkoročne prednosti pred podobnimi podjetji – tekmeci, temveč za to, da so podjetja od njih konkurenčnejša na dolgi rok. Da bi to dosegla, morajo vedeti, od česa je odvisna konkurenčnost ter kako lahko razvijejo svojo konkurenčno prednost bolje od drugih podjetij. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|