Poti in stranpoti ravnanja s kadri

Avtor: Nives Pahor | Objava: 08.11.2005

Nenačrtovanje kadrovske politike je velika težava v slovenskih podjetjih, zlasti malih, kjer podjetnikom za to vselej »primanjkuje časa«. Kaj o tem ugotavljajo in svetujejo ugledni slovenski strokovnjaki?



Ljudje so ključna sila, ki poganja podjetje, saj brez njih nobena, še tako izvirna podjetniška ideja ne bi zaživela. Predstavljajte si tekmovanje v formuli ena, kjer imajo avtomobili sicer vrhunske motorje, najboljše gume, krmila, sklopke in menjalnike. Brez dobrega šoferja in podporne ekipe, ki avto servisira, pa vse našteto ne bi imelo pomena.  

Zakaj ravno ta primerjava? Zato ker imamo Slovenci stroje (avtomobile) za fetiš, pravi podjetniška svetovalka Irena Kafol. Zaslepljeni smo z vsebino in ne vidimo ljudi, ki to vsebino ustvarjajo. V nekaterih podjetjih si vzamejo več časa za nakup novega kopirnega stroja kot za izbor novega sodelavca, za katerega si sicer res vzamejo nekaj časa, a še zdaleč ga ne preučijo tako podrobno kot stroj. Ko nekoga zaposlite, vas pravzaprav redkokdaj zanima, kakšno je njegovo počutje in ali se v podjetju dobro počuti. Zlasti na začetku je zelo pomembno, da novinca spremljate in ugotavljate, ali ste se prav odločili. Dobiti mora občutek, da vas zanimata njegovo delo in napredek.  

Res je, da se je precej laže ukvarjati s stroji kot z ljudmi, vendar se vam lahko na koncu to maščuje. Uspešni podjetniki se tega dobro zavedajo. Ukvarjanje z ljudmi zahteva od podjetnika precej vloženega truda in časa, zlasti slednjega pa jim v malih podjetjih vedno primanjkuje. Načrtovanje in upravljanje s kadri ni ravno močna točka malih podjetnikov.  

O realnem stanju na področju zaposlovanja v slovenskih malih in srednje velikih podjetjih smo se pogovarjali z Damjanom Lahom (kadrovnik na Gea Collegeu), Alenko Brod (kadrovska agencija Racio razvoj) in Doroteo Verša (svetovalka generalnega direktorja na Zavodu za zaposlovanje RS). Prišli smo do nekaterih zanimivih spoznanj. 

(Ne)razpoložljivost kadrov na trgu

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *