Potrebujemo podjetniške zvezdnike

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 12.07.2010

Za podjetništvo bi več pomenili slavni podjetniki kakor vsi državni programi in podjetniške institucije skupaj.



Čeprav se o nekaterih stvareh večkrat piše, se jih splača ponoviti. Zadnja raziskava Evropske komisije o podjetništvu je tako znova pokazala, kako pomembni so podjetniki za blagostanje celotne družbe. V Evropski uniji posluje več kakor 20 milijonov podjetij, med katerimi so v veliki večini mikropodjetja z manj kot 10 zaposlenimi. V letih 2002 do 2008 je bila rast zaposlovanja v malih in srednje velikih podjetjih več kot dvakrat višja kakor v velikih podjetjih. So torej glavni generator zaposlovanja; ne samo to, so tudi glavni spodbujevalec prelivanja znanja v gospodarstvu in družbi. Mala podjetja so prav tako odigrala pomembno vlogo v prvem letu gospodarske krize, ko so bila pomemben stabilizator socialnih razmer. Kriza je najprej udarila velika in srednja podjetja, medtem ko strokovnjaki napovedujejo, da prihajajo težji časi za mala podjetja šele v letu 2010 in pozneje.
 
Seveda se vsi vedno znova sprašujemo, zakaj potem vlade še bolj ne spodbujajo podjetništva, zakaj leta in leta podpirajo preživele gigante in izgubarje? Zakaj ni več podjetnikov? Zaradi visokih davkov, zapletene zakonodaje, administrativnih ovir, arogantnih bankirjev? Ne. No, morda malce tudi zaradi vsega naštetega. Ankete kažejo, da je pomanjkanje denarja za Evropejce tradicionalno najpomembnejša ovira, da nikdar ne uresničijo svojih podjetniških zamisli. A zdi se, da je ključni razlog vendarle drug – da podjetništvo v Sloveniji tako kakor na vsej stari celini ni prepoznano kot del kulture in ni cenjeno. Letošnja raziskava Eurobarometer podaja tako prepričljive dokaze: 73 odstotkov Američanov zelo ceni podjetnike, v Evropi je takšnih le 49 odstotkov prebivalcev. In potem je jasno, da Evropejci kakšnih velikih podjetniških ambicij tudi ne moremo imeti. K samozaposlitvi se nagiba 45 odstotkov Evropejcev, 55 odstotkov Američanov (pred leti še več) in kar 71 odstotkov Kitajcev.
 
Da v Evropi za mlade ni zanimivo biti podjetnik, je morda krivo pomanjkanje domačih podjetniških zvezdnikov. Vsaj tako meni vodja sektorja za podjetništvo v Evropski komisiji Marko Curavić (intervju z njim boste lahko prebrali v avgustovskem Podjetniku). Vsa Evropa premore komaj enega pravega zvezdnika, Richarda Bransona. Nasprotno pa so v Ameriki mnogi podjetniki tako slavni kakor športniki, glasbeniki ali filmski igralci.
 
Vsi vemo, kaj je za promocijo nogometa pomenila uvrstitev Slovenije na svetovno prvenstvo. V Sloveniji imamo nekaj izjemnih podjetnikov. Ljudem je treba povedati, da so ti podjetniki, vsaj izvozniki, vsak dan na svetovnem prvenstvu. In da so mnogi med njimi šampioni. Če bi jih povzdignili v zvezdnike, bi ti za promocijo podjetništva pomenili več od vseh državnih programov in podjetniških institucij skupaj.
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *