Poznate obiskovalce vaše spletne strani?

Avtor: Borut Dretar | Objava: 10.05.2010

Stike, ki jih imate s strankami po telefonu ali osebno, zlahka prepoznate in zabeležite. Kako pa lahko prepoznate stranke, ki obiščejo spletno stran vašega podjetja?



Filozofija upravljanja odnosov s kupci (CRM) vam nalaga, da morate v informacijskem sistemu voditi vse dogodke med podjetjem in kupcem oziroma morebitnim kupcem. Zapisati je treba vsak telefonski pogovor, vsako naročilo, izdajo računa, reklamacijo, povpraševanje po informacijah, pošiljanje serijske pošte … Vse te podatke lahko koristno uporabite pri trženju. 
 
V današnjem času igra internet zelo pomembno vlogo v življenjih ljudi in podjetij. Poslovanja brez elektronske pošte si ne moremo več zamisliti, skoraj vsako resno podjetje pa ima tudi svoje spletno mesto, ki je namenjeno bodisi podajanju informacij kupcem bodisi prodaji sami. Elektronska pošta in spletno mesto sta danes najpomembnejša segmenta, na katerih se internet vpleta v poslovanje podjetja. Vendar: ali komunikacijo po elektronski pošti in prek spletnega mesta vodite v programu za upravljanje odnosov s strankami? Odgovor je večinoma negativen. Poglejmo, zakaj.
 
Elektronska pošta in CRM
 
Komunikacija z elektronsko pošto je dvosmerna komunikacija med znanima naslovnikoma, zato je na prvi pogled ni težko voditi v aplikaciji CRM. Ko pa to poskušate v praksi, se pogosto zatakne. Obstajata dva načina, kako lahko komunikacijo po elektronski pošti vodite v aplikaciji CRM:
·    samodejno zapisovanje: aplikacija CRM je povezana s sistemom za elektronsko pošto in samodejno zaznava vso komunikacijo med podjetjem in kupcem oziroma morebitnim kupcem;
·    ročno zapisovanje: uporabnik mora v aplikacijo CRM sam vpisati vsako komunikacijo med njim in kupcem.
 
Samodejno zapisovanje se zdi boljša rešitev, vendar pa je običajno tudi bistveno dražja – povezovanje aplikacije CRM in sistema elektronske pošte je namreč zelo zapleteno. Vendar pa se investicija lahko kmalu povrne, saj se zmanjšata strošek osebja in možnost za napake.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *