Poznate svojo konkurenčno prednost?

Avtor: Matej M. Peternelj | Objava: 04.02.2011

Razlika med uspešnimi in manj uspešnimi podjetji je pogosto v tem, kako jasno imajo opredeljene svoje konkurenčne prednosti in kako jih uresničujejo.


Vrhunsko zasnovane in vodene tržne komunikacije so lahko izjemen vir konkurenčne prednosti. Na svetu na primer obstaja na stotine ponudnikov vzmetnic, toda če vprašate povprečnega Slovenca, katere pozna, verjetno ne bo prišel dlje od Dormea.

Vsako podjetje mora imeti opredeljeno konkurenčno prednost, če želi dolgoročno vzdržati na trgu. Hkrati pa se na tem strateško pomembnem področju dogaja tudi veliko napak, od nejasne, zmedene in mlačne do napačne opredelitve. Četudi je konkurenčna prednost dobro opredeljena, se na drugi strani pogosto pojavljajo težave pri njenem vsakodnevnem operativnem uresničevanju. V prispevku razkrivamo, kako poiskati odgovor na vprašanje o konkurenčni prednosti ter kako slednjo čim učinkoviteje izvajati pri poslovanju.
 
Kaj je konkurenčna prednost?
 
Razlog, zakaj se nekatera podjetja v isti panogi utapljajo v izgubah in dolgovih, druga pa v istih razmerah ustvarjajo dobičke, je pogosto prav v (ne)jasni opredelitvi in uresničevanju konkurenčne prednosti. Vprašanje, kaj je konkurenčna prednost, lahko zastavimo tudi v obliki – zakaj kupci kupujejo od vas in ne od koga drugega, ki ponuja istonamenske izdelke ali storitve? Gre torej za dejavnike, ki z vidika kupca pomenijo pomembno razliko v vrednosti, ki jo kupec zaznava in priznava. Hkrati je treba v luči primerjanja s konkurenco poudariti, da je neka »prednost« zares prednost, samo če konkurenca določene značilnosti poslovanja nima ali ima slabše razvito. Če ima namreč večina tekmecev v ponudbi izdelke s 5-letno garancijo, ponujanje 5-letne garancije ni prednost, ampak osnovni element konkurenčnosti ponudbe.
 
Viri konkurenčne prednosti
 
Pokojni guru menedžmenta Peter F. Drucker je nekoč izjavil, da je edina dolgoročna konkurenčna prednost podjetja lahko dobro vodstvo. V tej izjavi je kar nekaj resnice, saj je prav vodstvo odgovorno za jasno opredelitev in izvajanje konkurenčne prednosti. S kratko- in srednjeročnega vidika pa obstaja več virov konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz poslovnega modela podjetja in njegove pozicije na trgu. V nadaljevanju opisujemo nekatere možne primere konkurenčne prednosti.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *