Preglejte svoje poslovanje in bonitete partnerjev

Avtor: Klara Stanič | Objava: 14.08.2007

Dopust je zatišje pred burno drugo polovico poslovnega leta. Premislite o vseh finančnih tveganjih. V miru poiščite najboljše rešitve.



Ko se znajdemo v poletju, sta pomembni dve stvari. Za nami je že (dobra) polovica finančnega leta in finančni podatki lanskega poslovnega leta postajajo javni. Kaj to pomeni za podjetnike? To pomeni, da je prišel čas, da podatke, ki smo jih pridobili, uporabimo, da bomo poslovali bolje in varneje.  

Finančni podatki o poslovanju v lanskem letu so zdaj javni, vendar moramo (vsaj z mojega zornega kota) ločiti med bilancami in bonitetnimi podatki. Medtem ko so bilance javne in dostopne vsem, je treba bonitetne podatke plačati. Kakšna je razlika med obema? V Slovarju slovenskega knjižnega jezika je mogoče najti več različnih obrazložitev pojma boniteta. Ena izmed razlag besedo boniteta opredeljuje kot kakovost določenega produkta oziroma storitve, lahko tudi podjetja. Pravo bonitetno poročilo, s katerim se res lahko oceni poslovanje podjetja, vsebuje najmanj dva dela: finančni in nefinančni del. Poročilo oziroma dokument, ki vsebuje samo gole finančne podatke, pravzaprav ni bonitetno poročilo. Zakaj? Bilanca stanja in izkaz uspeha nam ne razkrijeta dovolj podatkov o poslovanju podjetja, še manj pa pregled kazalnikov, ki iz njih izhajajo. Finančni del pomeni samo osnovno podlago za razvrščanje podjetij po velikosti in uspešnosti, vendar ti podatki niso dovolj, da bi imeli celoten pogled na določenega poslovnega partnerja, konkurenco in tako naprej.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *