|
|
||
Prehitra rast (lahko) vodi v propadNaj se sliši še tako neverjetno, ampak če vaš posel raste prehitro, če ustvarite prodajo nad pričakovanji, je to lahko pot v propad podjetja. Še posebej, če ostale funkcije v podjetju takšne rasti ne podpirajo.Mnogokrat sem se pogovarjal s podjetniki, ki so mi govorili, kako visoko rast prihodkov ustvarjajo in to povezovali z dobrim poslovanjem. Ob poznavanju dejstva, da je najpogostejši razlog propada podjetij po vsem svetu ravno prehitra rast, sem do takšnih izjav vedno ostal zadržan. Kajti prehitra rast pogosto povzroči pomanjkanje obratnega (delovnega) kapitala, ki podjetje pripelje v likvidnostne težave, ko pa ni več sposobno poravnavati svojih obveznosti, sledi neizogiben propad.
Kratek poenostavljen izračun lepo ponazori tovrstne težave. Predpostavimo, da sem v podjetje vložil 50.000 evrov, za kar sem nabavil blago, ki ga bom prodal naprej. Dobavitelj mi je ponudil 30-dnevni plačilni rok. Blago sem uspešno prodal naprej in ustvaril 100.000 evrov prihodkov, vendar imajo kupci 90 dnevni plačilni rok. Poenostavimo: blago sem kupil 1. julija. 30. julija bom moral plačati 50.000 evrov dobavitelju, plačilo pa bom dobil šele 30. septembra. A ker imam veliko željo po rasti, že v juliju sklenem nov posel in nabavim blago za 100.000 evrov, ki jih bom moral plačati, recimo 30. avgusta. Vem, da takrat še ne bom dobil plačane prve prodaje, a vesel zaradi rasti posla in pridobivanjem novega komitenta se v posel podam vseeno. Nato nastopi 30. avgust, dobavitelju sem dolžan 100.000 evrov, plačila pa še nimam. Recimo, da sem res dober v prodaji in sem v avgustu prodal že za 300.000 evrov blaga. Ker sem prvo nabavo dobavitelju plačal, mi tudi v avgustu dobavi blago. Nato nastopi september. Spet prodam za 300.000 evrov blaga. Pa mi ga bo dobavitelj dostavil, glede na to, da sem v zamudi s plačilom po drugi dobavi? Mogoče celo bo, a če se bo moja rast nadaljevala s tem tempom, mi bo prej ali slej dobave ustavil.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|