Preoblikujte svojo cenovno politiko

Avtor: Stanko Levičar | Objava: 07.05.2009

Vam zaradi konkurence ali krize kupci uhajajo k cenejšim ponudnikom? Ponujamo devet načinov, s katerimi jih boste dobili nazaj.



Vpeljava cenejših izdelkov in znižanje cen obstoječim nista edini možnosti, ki ju imate v zaostrenih gospodarskih razmerah. Kupci bodo za izdelke in storitve, ki jih potrebujejo, še vedno pripravljeni plačati – vendar bodo to lažje storili, če boste svojo cenovno politiko prilagodili razmeram, v katerih so se znašli.
 
1. Spoznajte svoje kupce
 
Če svojih kupcev še ne poznate dobro, je morda zdaj res skrajni čas, da ugotovite, kdo pravzaprav zares so, kako delajo, v kakšnih razmerah je njihova panoga in kakšni so njihovi kupci in dobavitelji. Četudi z njimi delate že vrsto let, je izjemno koristno, če razumete njihov način dela in razmišljanja.
 
Tako boste prej ugotovili, da bi jim z malenkostno prilagoditvijo pogojev poslovanja lahko bistveno olajšali poslovanje. Vzemimo primer, ko ima vaša stranka več različnih skupin svojih strank, s katerimi ima bistveno različne plačilne pogoje – z nekaterimi 15-dnevni, z drugimi 45-dnevni plačilni rok, medtem ko vi njim vedno postavljate 30-dnevni plačilni rok. Pri tem pa se vam redno dogaja, da vam nekatera plačila redno izplačujejo, spet druga pa zamujajo – pri čemer ugotovite, da je to odvisno od tega, kateri izmed svojih strank so prodali svoje izdelke ali storitve, ki vključujejo vaš del. Morda bi se lahko s svojo stranko dogovorili, da jim boste tudi vi postavljali plačilne roke – enkrat 15-, drugič pa 45-dnevne, glede na njihove konkretne stranke. Tako boste nekatera plačila prejeli prej, nekatera pozneje, vendar se bodo zamude zmanjšale in vaš povprečni rok prejema plačila bo veliko bližje ciljnim 30 dnem, kot je zdaj.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *