Pripravite se za tuje trge

Avtor: Janez Zdešar | Objava: 15.01.2007

Ne igrajte se z izvozom brez poštenega poslovnega načrta, v katerem boste odgovorili na temeljna vprašanja, kot so: zakaj, kaj, kam ... izvažati. Napor se vam bo obrestoval tudi zato, ker boste odkrili, kaj je dragulj v vašem podjetju.



Prodajati na tuje trge ni enostavno in poceni. Na katera vprašanja si moramo torej odgovoriti, preden se lotimo izvoza?  

Prvo orodje, s katerim si lahko pomagate, je PMC-matrika. Sliši se zapleteno, preveč teoretično in vzame veliko časa. Ko jo naredite, pa se vam vse zelo hitro razjasni. Matrika na enem listu papirja združuje izdelke oziroma storitve, ki jih ponujate, trge, na katere jih prodajate, in stranke, ki jih kupujejo. Če mislite, da je izdelava take matrike primerna za šolo, ne pa za poslovno prakso, se motite. Tako dobimo popoln in realen pregled poslovanja, matriko dopolnimo še z ustvarjenimi dobički, trendi rasti oziroma parametri, ki so pomembni za nas in jih želimo nenehno spremljati. Velikokrat se pri taki analizi vidi, da so vaša prizadevanja razpršena na preveč trgov ali preveč strank. Lahko izdelujete tudi izdelke, ki vam ne prinašajo nobenega zaslužka. Seveda lahko ugotovite tudi, da vam na primer partner na Poljskem prinaša dobiček, vendar se tega prej niste zavedali. 

Drugo orodje je morda bolj znano. SWOT-analiza je analiza notranjih in zunanjih dejavnikov, ki lahko vplivajo na vaše poslovanje. (Kratica SWOT izhaja iz angleških besed: strenght − moč, prednosti; weaknesses − slabosti; opportunities − priložnosti, threats − nevarnosti.) Orodje je enostavno, vendar si celo lastniki podjetij težko predstavljajo, kaj bi lahko bile prednosti, kaj šele slabosti, priložnosti ali grožnje.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *