Prodajajte s srcem

Avtor: Alenka Godec Vouk | Objava: 10.02.2000

V prodaji je preveč pozornosti namenjeno materialnim nagradam, premalo pa opravljanju dela z zadovoljstvom.



O motivaciji je že veliko napisanega in povedanega. Vsi pa se nenehno sprašujemo, kako motivirati sebe in druge? Ker delam s športniki in njihovimi trenerji, je motivacija ena izmed
glavnih tem. Kako motivirati športnike za vsakdanje delo in vrhunske rezultate? Prav tako kot v športu je tudi v prodaji motivacija zelo pomembna. Kaj nas motivira? Kako se počutimo, ko smo motivirani? Kje v telesu občutimo, da smo motivirani? Kako obdržati motivacijo za daljše obdobje? Kako se motivirati, kadar ne gre, kot bi si želeli?

Poznamo zunanjo in notranjo motivacijo. Zunanji motivi so cilji in nagrade, ki delujejo kot elastika, ki nas vleče in smo nanjo pripeti. V prodaji se veliko pozornosti posveča predvsem zunanji motivaciji. Postavljeni so prodajni cilji, določene so nagrade in odstotki od uspešne prodaje. Veliko bolj kot zunanja je pomembna notranja motivacija. Notranji motivi nas kot nevidni veter v hrbet vodijo v smer, ki si jo želimo. Za uspešno motiviranost je pomembnejša notranja motivacija. Torej naj bo zunanja motivacija uglašena na notranjo. Notranja motivacija naj narekuje, kaj bomo izbrali za cilj in kako bomo nagradili prodajalce.

Dober stik s sabo

Dober stik pomeni, da sem uglašen na najboljše v sebi. To, kar delam, me veseli in mi je pri tem lepo. Delam z ljubeznijo in predanostjo. Uživam v prodaji in to počnem z lahkoto in igrivostjo. Košarkar, ki na parketu uživa, se igra in se veseli možnosti, da pokaže svoje sposobnosti, je resnično neustavljiv. Nihče mu ne more preprečiti prodora pod koš, uspešno premaguje ovire in z zanesljivostjo zadeva. Ko igra košarko z ljubeznijo , ga nihče ne more ustaviti.

Ko ste dobro razpoloženi, delate z lahkoto, dobivate ideje in uporabljate različne prodajne tehnike. Tehnike in metode resnično delujejo samo takrat, ko jih delate s srcem. Vem, da ste kot prodajalci šli skozi različna usposabljanja, kjer ste se učili nove tehnike prodaje in pristopa h kupcu. Zdaj se vprašajte: Koliko je zraven vašega srca, ko prodajate stranki? Ali vam je način prodaje resnično všeč? Ali si želite, da bi tudi drugi vam prodajali na podoben način? Kajti tehnike in metode resnično delujejo samo takrat, ko jih delamo s srcem. Zdaj je čas, da opustimo vse načine prodaje, ki smo si jih naučili, pa vanje ne vlagamo svoje ljubezni. To je zelo pomembno za vašo uspešnost v prodaji in za vaše stranke.

Vaše stranke bodo zadovoljne, ker bodo zavedno ali nezavedno čutile, da jim ne vsiljujete nečesa nekaj, česar ne želijo. Pustili jim boste, da se odločijo po svojem občutku. To pa ima v prodaji veliko vrednost. Vaš način prodaje jim bo všeč in še se bodo vračali.

Lokomotiva je vaše srce

Lokomotiva je vaše srce, ne glava. Kaj mislite, da dela vaša glava? Išče srce. Zdaj vam bo razum z neznansko hitrostjo poiskal različne razloge, da temu ni tako. Bodite iskreni do sebe. Berite ta članek s srcem, in vedeli boste, kaj vam želim povedati.

Se še spomnite, ko ste bili otrok in ste se s sosedovimi prijatelji igrali trgovino. Lepo ste zložili različne izdelke na bližnjo klop. Naredili ste si denar in zataknili lističe s ceno. Razdelili ste si vloge, kdo bo kupec in kdo prodajalec. Lepo ste se pozdravili in vprašali: »Kaj želite?« Predstavili ste ponudbo svoje trgovine in pohvalili izdelke, ki so vam bili še posebej všeč. Pokazali ste, kako kaj deluje. Povedali ste ceno in možne popuste. Skratka, igrali ste se, zabavali, pogovarjali in uživali. Denar je bil naravna posledica. Prav tako deluje tudi »odrasla« trgovina. Le da smo se pri tem pozabili igrati, uživati, veseliti in zabavati. Stvari smo obrnili na glavo. Zdaj nam denar in čas narekujeta, kaj in kako bomo prodajali, kako bomo pozdravili, koliko časa se bomo ukvarjali s stranko, koliko bomo pri tem uživali, koliko bomo pri tem pristni ali se bomo samo delali.

Vaša lokomotiva je vaše srce. Vprašajte se, kaj v vašem vsakdanjem delovnem dnevu naredite resnično za sebe. To, kar vas veseli, ko vam je lepo in vam je všeč. Ko ne naredite nekaj iz prijaznosti, ampak v tem res uživate. Zato je tako pomembno, da se uglasite nase in ugotovite, kaj vas notranje motivira. Kaj je tisto, kar želi vaše srce, ne glava? To je tudi neskončen vir vaše motivacije in delovne vneme. Posledica dobrega dela so odličen prodajni uspeh, letni dobiček in osebno zadovoljstvo.

Odločitev je v nas, ne v drugih

Vsak izmed nas ima možnost izbire in svobodne odločitve, v katero smer želi vlagati svojo energijo, čas in denar. Verjamem, da v sebi upate, da bi vaš dan tekel tako, kot si že dolgo želite. Vendar se je treba odločiti, ali boste še naprej živeli v vlogi žrtve in dajali moč nečemu izven sebe, denarju, času, moči vplivanja na druge, strahu Ali pa boste spoznali, da je edina resnična moč v vas. Ko se enkrat odločite za to pot, pridejo tudi možnosti in rešitve.

V prodaji smo si izmislili že nešteto različnih metod in načinov za motiviranost zaposlenih. Povabili različne odlične in drage strokovnjake, za visoko ceno plačali pakete sistemov za nagrajevanje prodajalcev, znova in znova pa smo ugotovili le to, da ti sistemi sicer delujejo, a le nekaj časa. Kako dolgo še?

Poiščite svoje srce in ga prosite, naj vam pove, kaj si želi. Kako si predstavlja vaš delovni dan prodajalca, kakšen naj bo vaš odnos do strank, sodelavcev, nadrejenih, podrejenih, kako nagraditi zaposlene Verjemite, srce vas ne bo razočaralo.

Za konec bi vam rada povedala, da ni nadomestila za ljubezen vašega srca. Vse, kar si boste še izmislili in ne bo uglašeno z vami, ne bo delovalo, pa če se še tako trudite. Zdaj je pravi čas, da se obrnete vase in ne iščete rešitev zunaj sebe. Rešitev je v vas. Resnična igra, zabava in užitek je v vaših srcih, in s tem neskončen vir za vse, kar si resnično želite v vašem življenju.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *