Prvi pogovor s stranko

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 07.12.2009

Kako narediti odličen prvi vtis in prepričati stranko, s katero se prvič srečate?



Želite širiti svoje poslovanje. Imate dober izdelek ali storitev. Izbrali ste potencialnega kupca. A s to stranko se še niste srečali, ne pozna vas, vsaj ne dobro. Morda se z vami niti ne želi srečati. Pa predpostavimo, da vam je prvi sestanek nekako uspelo organizirati – morda vas je nazadnje povabila celo stranka sama (to je že dober znak), morda je le privolila v prvo srečanje.  
 
Vidite odlično priložnost za dober posel, toda stranka je znana in ugledna in vi morda majhni, stranka morda nima dovolj sredstev, stranka je do vas zelo zadržana … Nič novega v življenju prodajalca. Pa vendar vedno znova izziv.  

Pripravite svoj »oglas« 
 
Povsem jasno je, da morate na prvo srečanje s stranko biti pripravljeni. Dober prodajalec se znajde celo, če se potencialna stranka pojavi nenadejano – na primer v dvigalu. Ameriški poslovneži pravijo, da moraš vedno imeti pripravljen svoj »nagovor v dvigalu«. V manj kot pol minute, kolikor traja vožnja z dvigalom, morate povedati, kdo ste in kaj lahko stranka pridobi, če se poveže z vami. Skratka, narediti morate vtis in vzbuditi zanimanje. Strašno kratek čas? Pomislite, kako kratki so televizijski oglasi. A vendar učinkujejo! Takšen naj bo tudi vaš »oglas«. Da bo učinkovit, morate res dobro poznati bistvo svojega posla in predvsem udarne prednosti svojih rešitev, seveda pa mora biti oglas nekoliko oseben – saj ste vi tisti, ki prodajate, ne pa brezoblično podjetje, ki ga stranka sploh še ne pozna. In še nekaj – oglas mora biti usmerjen na stranko, ne na vas! Jasno izrazite, kaj delate, kaj ponujate, kaj s tem lahko pridobi vaš potencialni kupec in zakaj ravno z vami.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *