Recept, kako ostati energičen in kreativen

Avtor: Martina Budal | Objava: 13.05.2013

Podjetja lahko s spremembo načina vodenja prekinejo naravni cikel odmiranja in vzpostavijo novo rast na drugačnih temeljih.


Lars Kolind: »Ne-šef ne sme biti močen, mora biti občutljiv, odprtega duha. V povprečju je veliko več žensk, ki so primerne za takšno vlogo.«

Taborništvo je najboljši način za vzgajanje novih vodij, ki delujejo na principu kombinacije samostojnosti in sodelovanja, pravi Lars Kolind, podjetnik, menedžer, član več upravnih odborov, profesor, pisec, filantropist, soavtor knjige Unboss, pa tudi predsednik Svetovne skavtske fundacije med letoma 2007 in 2011 ter član Svetovnega skavtskega komiteja. Navdih za oblikovanje koncepta razšefovstva (angl.: unboss) je našel prav v načinu, kako po vsem svetu tabornike pripravljajo na življenjske izzive ali kot pravi sam: »ta knjiga je v bistvu taborništvo pretvorjeno v podjetništvo.«

 

Kaj pomeni koncept razšefovstva?

Bistvo koncepta je, da moramo podjetja voditi na drugačen način. Danes stara in nova, zasebna in javna podjetja vodimo zelo konvencionalno. Sistem je hierarhičen in vsaka oseba je dana v okvir, v oddelek. To je zelo dober način za vodenje tovarne, verjetno najboljši. Za vodenje storitvenega podjetja, podjetja, ki temelji na znanju, pa ni. Tako podjetje je treba voditi tako, da ni samo šef tisti, ki misli, vsi bi morali misliti, biti zavzeti in pripravljeni »umreti« za namen. To je način vodenja, ki da zaposlenim več svobode, da razmišljajo, ukrepajo, poskušajo nove stvari. To je okolje, v katerem ljudje prevzamejo iniciativo in svobodno ukrepajo, ne pa da vedno vprašajo šefa, kaj storiti.

 

Kako torej razšefimo podjetje?

Da bi to storili, si moramo želeti nekaj spremeniti, izboljšati. Prvič sem to odkril, ko sem vodil podjetje, ki proizvaja slušne aparate, Oticon. Ljudje so bili nezadovoljni z našimi slušnimi aparati, zato smo morali nekaj spremeniti. Bistvo in pravzaprav recept je, da ima podjetje namen, ki je jasen in pomembnejši od služenja denarja. Zadovoljni ljudje namesto slušnih aparatov, čista voda namesto vodnih črpalk 

 

Drug korak je, da vključimo ljudi v podjetju tako, da ne le čakajo na navodila, vključimo pa tudi ljudi zunaj podjetja, v našem primeru ljudi na klinikah za sluh. Vsi ti ljudje predstavljajo tisto, čemur pravim neomejena organizacija. Ljudje zunaj podjetja postanejo tvoji zaposleni, čeprav jih nikoli ne plačaš in ne vedo, da delajo zate.

 

Tretji vidik je, kako to narediš. Šef bo ustvaril strukture, oddelke in ljudi v okvirih. Ne-šef bo ljudi pripravil, da počnejo stvari za podjetje iz lastnih interesov. Ustvaril bo mrežo ljudi, ki jih bo družila strast glede tega, kar podjetje počne. Ustvaril bo mehanizme, da bodo delali prave stvari zaradi sebe, ne zato, ker jim je naročeno in so za to plačani.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *