Recesija pred vrati

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.11.2008

Posledice finančne krize v Združenih državah Amerike se že poznajo na evropskih trgih, pa tudi napovedi za naprej niso nič kaj prijazne. Poglejmo, kako se lahko podjetja pripravijo na krizo, da bo čim manj prizadela njihovo poslovanje.



Pred dnevi me je poklical znan slovenski podjetnik in v veliki naglici želel dobiti moje mnenje o nekem strokovnjaku za delovna razmerja. »Katastrofa, zjutraj sem dobil sporočilo od našega največjega kupca, da s 1. januarjem zapira svoje podjetje.« Hitre rešitve oziroma novega kupca ne more dobiti, ker je dejavnost v veliki krizi. Če bo delavcem moral izplačati odpravnine, bo šlo podjetje v stečaj.  

Šele ob takih zgodbah se resnično zavemo, kaj lahko prinese recesija. Morda se nam zdi finančna kriza lahkomiselnih in pohlepnih ameriških finančnih institucij oddaljena. A videz vara. V puhle in precenjene finančne produkte teh institucij so vlagale tudi evropske banke, zaradi česar so se nekatere že sesule. A kakšno zvezo to sploh ima s podjetji, še zlasti z malimi? Ko se banke srečajo s krizo, podražijo denar, obrestne mere narastejo, podjetja in prebivalci težje pridejo do posojil, poraba se zato zmanjša, z njo pa tudi gospodarska rast. Slovenske banke baje zaradi propada ameriških finančnih institucij neposredno ne bodo močno prizadete, a kaj to koristi, ko pa Slovenija ustvari več kot polovico bruto domačega proizvoda z izvozom. Na našem najpomembnejšem zunanjem trgu, to je v Nemčiji, pa so že krepko zagrizli v krizo. Avgusta so bila tam naročila za 7,6 odstotka nižja kot v istem mesecu lanskega leta, čeprav so ekonomisti pričakovali »samo« 4,7-odstotni padec. Avgustovski padec je bil celo največji vse od uničujočega 11. septembra.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *